Terkel Startet 24.Juni.2008 Del på Facebook Startet 24.Juni.2008 Er det drensskruen som sitter nederst på forgasseren på en Evinrude 70hk? 86mod Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 24.Juni.2008 Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 Nr 3 på bildet, bare skru ut den ytterste skruen, den indre skruen er hoved dysa ( full fart dysa ). Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Terkel Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 er det sånn at den skal sitte noe vanvittig hardt?? prøvde og skru den ut med en litt liten liten trekker, men da var den ikke til og rikke på, må prøve med en litt større trekker i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 24.Juni.2008 Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 er det sånn at den skal sitte noe vanvittig hardt?? prøvde og skru den ut med en litt liten liten trekker, men da var den ikke til og rikke på, må prøve med en litt større trekker i morgen. kan sitte bra ja, viktig å bruke så stor trekker som mulig, løsner som regel med et smell ( pass knokene ). PÅ noen modeller er det også mulighet for å bruke en fast nøkkel, gir mye bedre moment . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Terkel Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 høres ut som om jeg trenger en større trekker i morgen da.. =) tror jeg desverre har kjøpt litt katta i sekken med denne motoren gitt.. iflge selger kom den rett ifra service og gikk som en klokke... Men tror forige selger har prøvd og starte den med gammel bensin som det kan være vann i. Jeg byttet plugger og fikk den til og gå, men ikke helt strøkent på tomgang... men etter litt kjøring gikk den etterhvert bra! for så plutselig samme kvelden og bli skikkelig kranglete.. den fyrer på første forsøk, men dør når den får belastning. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 24.Juni.2008 Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 Hei, hvis den nettop har vært på service, er det merkelig at du må skifte plugger og har vann i bensin? Selger har vel en kvittering på hva som er utført på service. Sitér dette innlegget Link to post
Terkel Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 (redigert) Jupp den har vært på service, men jeg fikk bare se en kvittering derfra på at det var betalt, ikke hva som var gjort! Men jeg vet at den har vært forøkt startet med bensin som er 1-2 år gammel, tror også det kan ha vært vann i Bensinslangen. Redigert 24.Juni.2008 av Ms blackmoney (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 24.Juni.2008 Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 Jupp den har vært på service, men jeg fikk bare se en kvittering derfra på at det var betalt, ikke hva som var gjort! Men jeg vet at den har vært forøkt startet med bensin som er 1-2 år gammel, tror også det kan ha vært vann i Bensinslangen. Hvis det er eneste problem så er løsningen enkel . Drener tank Tøm slange Tøm eventuelle bensin filtre Tøm bensinpumpe Tøm forgassere NY fersk bensin på tanken ( eventuelt på en annen tank ) HUSK eventuell olje Koble til slangen og pump inn den nye bensinen Løsne drenerings skruen på forgasserne, ( en om gangen ) start med den nederste, pump en > to ganger på belgen...skru igjen drenering skruen.... ta neste forgasser. Pump opp trykk Start motor Rengjør pluggene før start, i tilfelle fukt rester ... I samme slengen kan du se over om alle stag/overføringer ser ut til bevege seg fritt og slik de skal + at forgasser spjeldet åpner 100% . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Terkel Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 Er bare litt usikker på om det er det eneste som er feil ! det har som sagt virket med varierende resultat! jeg har kjøpt nye tanker og ny bensinslange til motor, som desverre har vært litt plaget av falsk luft.... men men den så ut til og virke bra med de nye tankene og slangen. Tok den så ut på prøve tur og den virket fin! da jeg skulle fyre opp for og sette kursen hjemover gikk den fint i to min.. deretter bare tull desverre! den startet og gikk, men kvelte seg når jeg la den i gir og belatet den... Den kvelden ble je slept hjem =) Når jeg prøvde og starte den i går, så starter de fint, men vil ha litt gass for at den skal gå! den vil heller hverken gå på fult eller spesielt lenge i fri.. da dør den bare! Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 24.Juni.2008 Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 Første du skal gjøre er å få tatt en kompresjons test, for å utelukke mekaniske problemer... Så kommer det store valget.....kjøpe manual å gjøre jobben selv, eller sette den på verksted.... Jeg ville tatt av forgasserne, renset disse godt, sjekket flottør nivå, sett etter slitasje på blande dyse....eventuelt spandert på et forgasserkit ( overhalings sett for forgassere, inneholder pakninger, O-ringer, tettinger og ny flottør ventil ( innholdet kan variere ifra modell til modell )) Etter at forgasserne var monter igjen... gjort samme jobben med bensinpumpa. Tilslutt sett over tenninga, nye plugger, målt over tennings delene ( stator, trigger, coiler ), justert max fortenning og basis tenning. Og justert alle stag etter manualens spec ( når forgasseren starter å åpne, når den er på max + synkronisere alle 3 forgassere. Da det var gjort....justerer inn grunn justeringa på forgasserne ( blande dyse ca 1,5 > 2 omdreininger ut ifra bunn ), startet motoren, kjørt den varm, startet den siste finjusteringen av forgasserne.... Alt dette står greit forklart i de fleste verksteds manualer som dekker disse motorene . Lykke til Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Terkel Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 ringte til bakken motor i dag, og spurte om de husket båten, noe de gjorde! Mekanikeren fortalte at det var litt dårlig komp i motoren, spesielt i sylinder nr 2... Ringte forige eier nå og de fortalte at de ikke hadde fått beskjed om dette av bakken, og han virket ikke spesielt int i og ta motoren i retur (kjøpte den for en uke siden). Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 24.Juni.2008 Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 ringte til bakken motor i dag, og spurte om de husket båten, noe de gjorde! Mekanikeren fortalte at det var litt dårlig komp i motoren, spesielt i sylinder nr 2...Ringte forige eier nå og de fortalte at de ikke hadde fått beskjed om dette av bakken, og han virket ikke spesielt int i og ta motoren i retur (kjøpte den for en uke siden). Hei, syntes du burde konfrontere selgeren med uttalelser fra mekanikeren hos Bakken Motor. Merkelig hvis ikke selgeren har fått beskjed om dårlig komp i motoren. Jeg ville forlangt annulering av kjøpet med disse opplysninger fra Bakken Motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.