Jump to content

mistet min andre Triax-antenne på ett år...

Framtia

Recommended Posts

Sist helg ramlet min Triax ufo-95 antenne ned fra masten. Årsaken er tretthetsbrudd i braketten som er festet til masten, denne er i syrefast stål og utsettes for mye vibrasjoner i en seilbåtmast. Det samme skjedde på min forrige båt ganske nøyaktig for et år siden (begge båtene var nye i 2006). Den gang lagde jeg ny brakett selv, men denne gangen skal det mye til for at jeg handler en ny tilsvarende.

Er det flere som har erfart tilsvarende?

Jeg har forøvrig sendt en mail til produsenten for å høre hva de sier om saken.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

det har altså skjedd i to forskjellige båter, en Jeanneau SO35 og nå Dufour 385. Begge er benyttet til rolige seilaser i skjermet farvann,og motortid på sistnevnte båt er 240 timer. Monteringen har vært gjort av leverandør. Utrolig irriterende å på nytt måtte henge i toppen av masta for å fikse slikt.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

det har altså skjedd i to forskjellige båter, en Jeanneau SO35 og nå Dufour 385. Begge er benyttet til rolige seilaser i skjermet farvann,og motortid på sistnevnte båt er 240 timer. Monteringen har vært gjort av leverandør. Utrolig irriterende å på nytt måtte henge i toppen av masta for å fikse slikt.

Du får seie i frå når du skal montere ny, dersom du skal det då. Eg kan i alle fall sveive deg opp :)

Dersom du har VHF antenne i toppen kan du jo vurdere og kjøpe ein splitter som tar ut DVB-T signala. Akkurat dette har vore diskutert på forumet her tidlegare, og det var vel ein del skepsis å spore.....

Eg kjem antaglegvis til å kjøpe ein slik splittar etter kvart, men ventar på at folk skal få litt erfaring. Synsarane her på forumet har gjort meg litt skeptisk ;-)

--

halo

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...