Framtia Startet 24.Juni.2008 Del på Facebook Startet 24.Juni.2008 Sist helg ramlet min Triax ufo-95 antenne ned fra masten. Årsaken er tretthetsbrudd i braketten som er festet til masten, denne er i syrefast stål og utsettes for mye vibrasjoner i en seilbåtmast. Det samme skjedde på min forrige båt ganske nøyaktig for et år siden (begge båtene var nye i 2006). Den gang lagde jeg ny brakett selv, men denne gangen skal det mye til for at jeg handler en ny tilsvarende. Er det flere som har erfart tilsvarende? Jeg har forøvrig sendt en mail til produsenten for å høre hva de sier om saken. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
baatsman Svart 24.Juni.2008 Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 Jeg har ikke hørt om dette, men for meg virker det som det er mer vibrasjoner i masten en normalt. Har ikke noe annet svar på dette. Selvfølgelig kan det også være tretthetsfeil, men da har du vært veldig uheldig. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Framtia Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 det har altså skjedd i to forskjellige båter, en Jeanneau SO35 og nå Dufour 385. Begge er benyttet til rolige seilaser i skjermet farvann,og motortid på sistnevnte båt er 240 timer. Monteringen har vært gjort av leverandør. Utrolig irriterende å på nytt måtte henge i toppen av masta for å fikse slikt. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
halo Svart 24.Juni.2008 Del på Facebook Svart 24.Juni.2008 det har altså skjedd i to forskjellige båter, en Jeanneau SO35 og nå Dufour 385. Begge er benyttet til rolige seilaser i skjermet farvann,og motortid på sistnevnte båt er 240 timer. Monteringen har vært gjort av leverandør. Utrolig irriterende å på nytt måtte henge i toppen av masta for å fikse slikt. Du får seie i frå når du skal montere ny, dersom du skal det då. Eg kan i alle fall sveive deg opp :) Dersom du har VHF antenne i toppen kan du jo vurdere og kjøpe ein splitter som tar ut DVB-T signala. Akkurat dette har vore diskutert på forumet her tidlegare, og det var vel ein del skepsis å spore..... Eg kjem antaglegvis til å kjøpe ein slik splittar etter kvart, men ventar på at folk skal få litt erfaring. Synsarane her på forumet har gjort meg litt skeptisk ;-) -- halo Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 27.Juni.2008 Del på Facebook Svart 27.Juni.2008 Hei! Jeg har anskaffet meg en slik DVB-T splitter i båten. Det fungerer utmerket, men man bør nok ha vhf-antenna i masten. Det har jeg ikke, men på pushpit'en. Sk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.