Jump to content

Simrad CE30 plotter/lodd, hvilke C-Map brikker kan brukes


Kaifas

Recommended Posts

Har kjøpt båt der det står en 10 år gammel Simrad CE30 kombinert plotter/ekkolodd i. Må ha ny brikke som dekker min del av landet (Nordvestlandet). Hadde tenkt å kjøpe C-Map NT+ Sognefjord - Tosenfjord, men forhandler stillte seg tvilende til om en så gammel plotter ville klare å dra rundt en slik brikke.

Er jeg nødt å skaffe meg NT-brikke av gammel type (Ulsteinvik- Kristiansund), eller vil den klare å dra rundt NT? Har noen erfaring med dette? (Og finnes slike brikker i salg?)

Finnes der en mellomgenerasjon av NT+ brikker som er lettere å dra? Mener nemlig jeg har hørt om en brikke som dekker Ulsteinvik - Osen (altså tre av "gamletypen" brikke).

Link to post
Share on other sites

Har en Simrad CE32 fra 2001, den kjører fint C-Map NT+.

 

Tror det skal gå på din også, men MAX brikkene kan du glemme, det kunne i hvert fall jeg ;-)

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...