Jump to content

Simrad CE30 plotter/lodd, hvilke C-Map brikker kan brukes

Kaifas

Recommended Posts

Har kjøpt båt der det står en 10 år gammel Simrad CE30 kombinert plotter/ekkolodd i. Må ha ny brikke som dekker min del av landet (Nordvestlandet). Hadde tenkt å kjøpe C-Map NT+ Sognefjord - Tosenfjord, men forhandler stillte seg tvilende til om en så gammel plotter ville klare å dra rundt en slik brikke.

Er jeg nødt å skaffe meg NT-brikke av gammel type (Ulsteinvik- Kristiansund), eller vil den klare å dra rundt NT? Har noen erfaring med dette? (Og finnes slike brikker i salg?)

Finnes der en mellomgenerasjon av NT+ brikker som er lettere å dra? Mener nemlig jeg har hørt om en brikke som dekker Ulsteinvik - Osen (altså tre av "gamletypen" brikke).

Hei, jeg er ikke fagmann på dette området (heller), men da jeg kjøpte min nåværende båt satt det en CA40 (plotter/ekko/radar) fra 1997 i båten. Denne ble oppdatert til ny standard av en lokal forhandler og nye brikker NT+ ble kjøpt/oppdatert. Fungerer helt fint.

MVH

Kito

Edited by kito (see edit history)

Har en Simrad CE32 fra 2001, den kjører fint C-Map NT+.

Tror det skal gå på din også, men MAX brikkene kan du glemme, det kunne i hvert fall jeg ;-)

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.