perolsen Startet 25.Juni.2008 Del på Facebook Startet 25.Juni.2008 Hei, Fikk innstallert ny diesel-innenbordsmotor i min Draco Summerwind 24 fot seilbåt. Byttet ut 7,5HK med en 10HK. Motoren startet bra, behøvde ikke engang å gløde den iflg. mekanikeren. Kjørte 45 min for så å oppleve at den gradvis putret saktere for så å stoppe helt. Prøvde da å starte igjen, men den gikk ikke engang rundt. Etter 15 minutter startet den helt fint og jeg kunne fortsette til havn. Noen som har vært borti noe tilsvarende? Mekanikeren har nemlig tatt ferie... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.Juni.2008 Del på Facebook Svart 25.Juni.2008 Hei og velkommen til Båtplassen Vann/skitt i dieselen? Tette filtre? Dieselslange i klem? Første jeg ville sjekket... Når du fikk gang på den igjen, gikk den da helt normalt og på full/marsjfart? Noen av disse motorene kan få problemer med ventiler som henger men da pleier det å gå ut over støtstenger og det reparerer seg ikke selv... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
perolsen Svart 25.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2008 Hvis det viser seg gå være vann/ skitt i dieselen, må jeg da tømme tanken, eller finnes det en enklere løsning? Da jeg fikk start på den igjen virket alt ok. Både full fart og marsjfart. Dieselfilteret kan da ikke være tett? Dette var jo første turen med det! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.