Lars Høvik Startet 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2008 Noen som veit noe om disse, er ihvertfall billige ogjeg trenger så sårten lader. Er de brukanes? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Høvik Svart 25.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Eventuelt den som bareheter noe sånt som "elektronisk vedlikeholdslader 12 V"? Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Eventuelt den som bareheter noe sånt som "elektronisk vedlikeholdslader 12 V"? Kan anbefale CTEK. Helt perfekt spør du meg. Har XS7000 selv. På 220v siden har de en løsning som ivaretar spenningsfall i bryggeanlegg helt ned mot 170v. Selges her: http://bilxtra.no/?CatID=1603 Les mer om CTEK her: http://www.ctek.com/NO/Multi-XS-7000.aspx?p=characteristics Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Jeg har en BT lader og den står tilkoblet stort sett hele tiden. Det er forskjell på de ulike laderne fra BT og om du sjekker opp her på forumet så vil du se at det er spesielt en type som er anbefalt. CTEK er sikkert fine greier, men så lenge BT laderen duger er det jo himmelsk forskjell i pris. Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Er i akkurat samme situasjon, og MÅ gå til innkjøp av lader før ferien. Har også vurdert Biltemas 30A Smartlader opp mot Sterling. Får en 20A Sterling lader med to separate utganger og med galvanisk skille, for to og en halv båtpenger. Smartladeren koster vel ca en og en halv, men mangler så vidt jeg kan se disse to viktige egenskapene. Håper også at noen Smart eiere melder seg her med erfaringer..... Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Får en 20A Sterling lader med to separate utganger og med galvanisk skille, 3 separate uttak, takk. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Petterøe Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Sorry Jørg! Sitér dette innlegget Link to post
Lars Høvik Svart 25.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 (redigert) Lurer på om jeg faktisk ender opp med den vedlikeholdsladeren som ble testet her. 6A var det vel. Bruker ikke annet enn lanterner og GPS så det burde vel holde. Men et annet spørsmål:Når jeg da først lader, hvor mye strøm kan båten "trekke" ved bruk av f.eks.pc e.l? Redigert 25.Juni.2008 av Lars Høvik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 (redigert) Kan anbefale CTEK. Helt perfekt spør du meg. Har XS7000 selv. På 220v siden har de en løsning som ivaretar spenningsfall i bryggeanlegg helt ned mot 170v........... Det er typen M300 som er beregnet for båt, og som er ok størrelse på (25A)? Finner ikke prisen på denne. Prøvde også å finne noe om maks parallell last under lading, men fant ikke noe. Ser at den er dobbeltisolert, og da er sannsynligvis ikke nettkontakten jordet, (ref skaper ikke tæring... ). Redigert 26.Juni.2008 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.