Jump to content

AIS på Garmin 3010C

Luigi

Recommended Posts

Jeg prøvde å søke etter noe om det i forumet her, men når jeg går på assistent og søker etter AIS, får jeg beskjed om at det er for få tegn... Så derfor må jeg sende ny mld her om noe det sikkert står masse om.

Spørsmålet er følgende: AIS har jeg forstått er et system der man fanger opp radiokoder som identifiserer særlig større båter. Jeg har en Garmin 3010C plotter, og VHF tilkoblet denne slik at den får båtens posisjon. Spørsmålet er: hva skal til for å få AIS funksjonen opp og stå? Må jeg kjøpe noe mer, eller koble noe annerledes? Hvilken antenne bruker den evt?

For at AIS skal virke på plotteren må du ha en egen AIS mottaker.

Bl.a. Seatronic i Moss selger slike. SE HER.

Du trenger enten en ekstra VHF antenne til denne, eller du kan kople inn en antennesplitter på den eksisterende antennen din.

Også det finner du hos Seatronic.

Boksen drives fra 12V og sender signaler til inngang på plotteren din. Det er en egen ledning på hver av disse som koples sammen.

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...