Jump to content

Karnic stjålet i Kristiansand. - bilder

Brynjar

Recommended Posts

Natt til 26.juni ble båten min, en Karnic 2260 stjålet fra fortøyning i Otra i Kristiansand.

Båten har en del spesielle momenter som gjør den helt unik, bl.a innbyggd PortaPotti, Dreggluke på akterdekket, 5 inspeksjonsluker i kabinen, grått dashbord, Silva Star kombiinstrument på dashen m.m.

Regnr : CAZ 977

Hvis noen ser båten vennligst ta kontakt med meg eller politiet. Den som leverer tyvene til meg får saftig belønning!!

Edit : Det vanker nok belønning på den som evt. finner båten min og ja.. Jeg lever i håpet.

Takk

11mai08btn002.jpg

Redigert av bmhe (see edit history)

.

.

bmhe

skal holde øynen åpne ja!!!!jævl......pakk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ikke godt å si hvor båten er på vei??

Den kan jo havne hvorsomhelst. Jeg har brukt hundrevis av timer på denne båten og var endelig færdig til ferien. Alt er strøkent.

Den er garantert den eneste som ser akkurat slik ut. Karnic og 2260 merkene har jeg selv satt på. De står ikke slik originalt. Den er forsikret, men ikke for nok.. den reelle verdien på båten nå er nok sikkert minst 50 000 over forsikringsssummen. Uansett går årets båtsommer rett i dass :cryin:

.

.

bmhe

Flott at du legger ut bilde, kan printe det ut og ha det med i båten når vi er ute.. kan hende den ligger ett sted å "slenger" hvis det er noen som har lånt den for å "leke".

Har båt selv i otra, ca en km lengre oppe, og liker ikke dette med alle båtene som forsvinner her i fra. Trodde i grunn at otra var en relativt trygg plass, men den gang ei.

skal holde utkikk!

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Takk til alle som gidder å se etter båten. Det setter jeg virkelig stor pris på.

Nicket mitt her på BP er mine initialer så hvis noen ser en båt som ligner er det bare å forklare situasjonen og be om å få se legitimasjon på et navn med B.M.H.E. Navnet er Brynjar. Skal godt gjøres om tjuvradden heter det samme...

Dashbordet er forresten gråmalt oppå for å unngå refleks i vinduene. Dette er også noe ingen andre har maken til.

Natt til lørdag ble Baylineren til min kamerat stjålet fra samme brygge.. de tyvene ble tatt men for våre 2 familier er definitivt alle sommerens båtplaner spolert..

.

.

bmhe

Er dette den båten som pleier (pleide) å ligge med forkalesjen oppe, og åpen bak?

I så fall har jeg sett den hver dag jeg har kjørt forbi.

Skal selvølgelig holde et øye på mine båtturer!

Håper båten dukker opp!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Takk for at tråden får ligge fast øverst her. Det var utrolig snilt gjort :smiley:

Håper bare ikke den ligger et sted med dekksventilene lukket i dette regnet.. :headbang:

Her er et bilde med kalesjen oppe. Det er fra før jeg kjøpte båten. De nye Karnic og 2260 merkene er ikke på.

Bakveggen til kalesjen har jeg forresten liggende her hjemme.

min1-1.jpg

.

.

bmhe

Et skudd i blinde, men har du sjekket i omerådet rundt Hove festivalen ved Tromøya?

Tenkte på det ja. Politiet har bilde av båten i patruljebåtene sine. Vi diskuterte også denne muligheten. Jeg har ikke tilgang på båt i dette distriktet så forhåpentligvis er BP medlemmer der borte oppmerksom.

.

.

bmhe

Følger selvsagt også med. Det er mye rart som skjer i Kr.sand for tiden. Observerer mye rart på bryggene fra folk som er mer en nysgerrige og interessert i båt, for å si det sånn. Observerte i forrige uke en gjeng østeuropere som var i overkant nysgjerrige og som forsvant meget raskt da de oppdaget at de ble observert. Viktig å være på vakt!

Har ikke hørt noe fra noen. Har sirkulert melding blandt alle tenkelige venner og venners venner som farter på sjøen, i tillegg til alle på BP som holder utkikk.

Det er kanskje noe i det Swande og noen andre sier, at den båten godt kan være langt nede i østeuropa nå.. Forbanna banditter!!

Humøret er på bånn, fikk endelig en strøken "ny" båt slik jeg har ønsket meg og så skulle jeg altså ikke få brukt den mer enn noen få timer. Motoren var ikke engang ferdig innkjørt etter overhaling.

Men, det er jo enda håp om at den ligger et eller annet sted i nærheten og flyter forlatt så jeg setter uendelig stor pris på at folk følger med videre fremover også. Tusen takk til dere alle.

.

.

bmhe

Nå er dette på ingen måte ment som etterpåklokskap for deg bmhe, og heller ikke for å "rubbe salt i såret" - men bare som en vennlig påminnelse til oss andre (meg selv inkludert).

En GPS-alarm med mobildekning kunne hjulpet godt i denne saken, og koster ikke mange båt-pengene. Da tenker jeg på en slik sporingsenhet som man selv kan ringe opp (sms?) - og få posisjonen der og da, samt evt andre data som hastighet og retning. Ut fra hva jeg har forstått trenger man kun kontantkort, samt en slik "dings" man gjemmer bort et lurt sted (som ikke kjermer for mye for mobil- og gpsdekningen).

Ved kjøp av en slik en, kan man jo bare flytte den med seg fra nybåt til nybåt - og dermed kan den jo vare lenge. Hverken GPS eller GSM nettet skal vel legges ned på noen år.

Jeg gjentar det jeg tidligere har sagt: Jeg håper virkelig båten din kommer til rette igjen, og at du, din familie og venner får en deilig sommer med mange gode minner!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Jeg har tenkt det samme Psolse02.. If har jo også IfTracker systemet sitt.

Dersom jeg får båten tilbake eller ender opp med en annen båt i samme prisklasse blir det montert sporingssystem!

Karnic'en har en godt skjult hovedstrømbryter og var godt sikret med solid kjetting og hengelås så jeg mistenker at her har noen spanet på båten og undersøkt på forhånd før de snek seg ned og hentet den. Kjettingen lå igjen på brygga, i en pen liten kveil, som om noen har vært veeldig stille når de tok båten.

Kom gjerne med salt til såret :) og andre lure ideer for hvordan vi alle skal få beholde båtene våre.

Takk for vennlige ord, håper du og dine og får en kjempefin sommer.

.

.

bmhe

Hvis Bitteliten skulle har rett så får det være en (fattig) trøst at importøren se ut til å ha tilsvarende båt klar for levering. Så i allefall sånn ut da jeg kjørte forbi der for noen timer siden. I tillegg er det relativt mye brukt til salgs så sommer uten båt burde det vel ikke bli?

Er det tre uker man må vente til forsikringsselskapet gir grønt lys for utbetaling/kjøp av annen båt?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...