Jump to content

Karnic stjålet i Kristiansand. - bilder

Brynjar

Recommended Posts

Østeuropa er vel sikkert like sannsynlig som alle andre alternativer. Politiet sa at den vil bli etterlyst i hele Schengen området, men hvor mye Lituensk eller polsk politi gidder å lete etter min båt eller alle de påhengsmotorene som blir sendt nedover er vel at annet spørsmål..

Jeg håper fremdeles at den ligger pent fortøyd uten skade på skrog eller motor etellerannet sted i nærheten.

.

.

bmhe

tyven(e) har ihvertfall god smak.

Jo takk.. det er vel kanskje der problemet ligger. Noen båttyper er kanskje spesielt attraktive for tjuvraddene, deriblandt min.

Hva skal en stakkar da gjøre når en vil ha nyest og finest mulig båt innenfor gitte kostnadsrammer hvis en ikke får ha det i fred? Dukker ikke denne båten opp igjen vurderer jeg sterkt å gå tilbake til gammel båt.. orker ikke flere ødelagte somre.

.

.

bmhe

Skal ikke se bort i fra at båten er satt på en lastebil og allerede er i Øst Europa. Desverre.

En eller annen sporingsfunksjon er nok en god idé å ha på båter

En bekjent ble en natt for et par år siden frastjålet en skjærgårdsjeep som stod på henger i hagen hans.

Denne ble sporet allerede dagen etter og ble gjenfunnet inne i en låve (!) noen mil unna utgangspunktet.

Tror han benyttet GuardSystems.

Disse systemene virker tydeligvis, og det beste av alt; tyven(e) blir som regel tatt samtidig!

Det er utrolig at en ikke kan få ha ting i fred uten å låse det bombesikkert fast, eller må ha noe mindre attraktivt for å ha det i fred.

Det å gå tilbake til noe "gammelt" på grunn av disse amøbene er for j....... nei, jeg vil ikke la dem vinne nei.

Jeg har kjøpt en lås som sinker dem litt i hvertfall, og alarmen med sporing osv, så blir den litt mindre attraktiv, men en vet aldri.. de tar det de vil ha.

Den jeg fant igjen i bertes forrige helg er blitt stjålet for å kjøre brett etter den.. bare synd at dem måtte kjøre igjennom sand og grusbankene med den.. Den propellen var ikke fin nei.. men de hadde tiltet opp motoren i hvertfall..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Forbannade sjitunger!! Er det mulig å være så frekk? Rase rundt i nærområdet der du stjal båten. Er jo ikke direkte usannsynlig at de hadde fått grisebank hvis eieren hadde tatt dem på fersken.

Japps, så frekke er dem.. brettet som lå igjen i båten var ikke eieren sitt, men det er sikkert stjålet ett eller annet sted.

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort jeg om jeg hadde tatt noen på fersken, men hadde nok ikke spurt pent om å få igjen båten akkurat.. men jeg hadde nok holdt meg på riktig side av loven. Litt for dumt å synke ned på deres nivå i grunn.

Men, i en slik situasjon så blir det vel ofte påstand mot påstand om det ikke er vitner.. så er det opp til politiet og avgjøre hvem de mener har rett.. han som sier at han ble slått i panna av ei åre, eller han som fortelle at tyven falt i desperasjon av å komme seg ut av båten når han ble fersket.. who knows...

Om dette er rett båt fortjener du en stor :cheers: Ulven :yesnod:

Det stod i hvertfall rett nummer på båten.. kun på den ene siden som jeg kunne se.. den ligger ikke et sted der jeg normalt ville kjørt, men hadde trøbbel med svingeren på ekkoloddet, og inne i der jeg var er det rundt 20 grader i vannet, og det er litt mer behagelig å ligge i å mekke.. hehe.. på vei ut så jeg den.. så merke (typen) og så jeg fortøyningen var litt "snodig" for en slik båt, så jeg tok bilde og skrev ned reg nummeret og sjekket med en gang jeg kom hjem.

lurer på om jeg skal begynne som båt-detectiv, andre båten denne uka jeg finner.. :D

:cheers:

Helt sheriff at båten er i rette båthender! :flag: :flag: Ønsker deg en herlig båtsesong med mye hygge og glede. :wink:

Med den vennligste hilsen Sjarkens venn.

Ja, dette viser i grunn hvor effektivt et slikt forum som dette kan være ovenfor slike saker.

Vi burde nesten hatt ett eget galleri/forum for båter som er stjålet.

Jeg har ikke noe i mot å være litt på vakt når jeg er ute.. titter likevel på andre båter osv.. :D

Ja, med en sporingssak så kunne dem sett at den lå ca 1 mil i luftlinja fra der den ble stjålet..

edit: Og nå fikk jeg sms fra politiet, eier har vært å hentet den.. :D da blir det nok god sommer på han også :D

Redigert av Ulven (see edit history)

Flott at båten har kommet til rette. Sporingssystem eller det som jeg har svært god erfaring med - GSM alarm som umiddelbart registrerer om noen er ombord - trekker strøm, ikke mye, men likevel noe man bør vurdere. En fordel med GSM alarm er at du kan koble flere lydsterke sirener til alarmen - dermed blir det vanskelig å være ombord og båten påkaller seg andres oppmerksomhet. Jeg har nå 3 sirener ombord og det bråker så fælt at det er umulig å ta med seg noe med mindre man er døv eller har med seg godt hørselsvern (satser på at de som ønsker å stjele noe hos meg ikke leser denne tråden).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...