Jump to content

Wirekutter?

oleandreas

Recommended Posts

Hei,

jeg trenger tips om en wirekutter, som sikkerhetsutstyr på seilbåt. Vi drar på fredag kveld, så det hadde vært fint om noen kunne gitt meg en direkte link til en wirekutter hos biltema el. evnt navn på en butikk i Kristiansand som selger slike.

Edited by oleandreas (see edit history)

Ville nok gått for noe a la denne varianten fra Seatronic (dog uten å vite noe om hvor tykke vant du har på riggen):

Wirekutter

Og hvis ikke noe slikt er å oppdrive lokalt, en av de største boltesaksene fra Biltema pluss en baufil. Da kan du i verste fall kappe strekkfiskene.

Edited by ulysses (see edit history)
Ville nok gått for noe a la denne varianten fra Seatronic (dog uten å vite noe om hvor tykke vant du har på riggen):

Wirekutter

Og hvis ikke noe slikt er å oppdrive lokalt, en av de største boltesaksene fra Biltema pluss en baufil. Da kan du i verste fall kappe strekkfiskene.

Det ser ut som det riktige utstyret ihvertfall. Som sagt er avreise fra Kristiansand om <14 timer, så det er nok litt i minste laget for å bestille wirekutter fra Moss.

Det er vel en slik tang vi skal ha, men selger noen en slik i Kristiansand?

Boltesaks + baufil er notert som nødløsning.

Edited by oleandreas (see edit history)

Vil det ikke være nok å ha en tang som kan klippe splittpinnen i bolten som holder strekkfisken? Jeg vil tro det går minst like kjapt som å balansere rundt på dekk med en 1 m lang tang på et par kg.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

...(Wirekutter brukes for å frigjøre masten om den skulle knekke, før den slår istykker båten)

Dæggern, kan DET skje?? Enda en grunn til ikke å kjøpe pinnebåt!! (KUNNE ike dy meg!) :wflag: :wflag:

Ellers takk for hintet, skal kjøpe en slik for å raskt kunne kutte downrigger-wiren hvis den hekter!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.