oleandreas Startet 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2008 (redigert) Hei, jeg trenger tips om en wirekutter, som sikkerhetsutstyr på seilbåt. Vi drar på fredag kveld, så det hadde vært fint om noen kunne gitt meg en direkte link til en wirekutter hos biltema el. evnt navn på en butikk i Kristiansand som selger slike. Redigert 26.Juni.2008 av oleandreas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 hva skal du stjele Sitér dette innlegget ] Link to post
Ingar Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Kanskje denne kan brukes? Maks 3/16" wire. (ca 5mm) (Wirekutter brukes for å frigjøre masten om den skulle knekke, før den slår istykker båten) Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 ok forsøk på å være litt morsom Sitér dette innlegget ] Link to post
oleandreas Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Ingar; uhm... Så ikke den litt pinglete ut? Man skal vel være rimelig sterk i klypa for å kappe 8mm (?) wire med en slik sak? Selv har jeg tittet litt på denne; http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80899 , men jeg er noe usikker på om det er det rette utstyret for å kappe wire'er med. Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 (redigert) Ville nok gått for noe a la denne varianten fra Seatronic (dog uten å vite noe om hvor tykke vant du har på riggen): Wirekutter Og hvis ikke noe slikt er å oppdrive lokalt, en av de største boltesaksene fra Biltema pluss en baufil. Da kan du i verste fall kappe strekkfiskene. Redigert 26.Juni.2008 av ulysses (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Har også mistanke om at den er for pintglete, syrefast wire er ikke lett å klippe. Boltekutter kan fungere, men resultatet er usikkert. Ville ikke satset på dette. Sitér dette innlegget Link to post
oleandreas Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 (redigert) Ville nok gått for noe a la denne varianten fra Seatronic (dog uten å vite noe om hvor tykke vant du har på riggen):Wirekutter Og hvis ikke noe slikt er å oppdrive lokalt, en av de største boltesaksene fra Biltema pluss en baufil. Da kan du i verste fall kappe strekkfiskene. Det ser ut som det riktige utstyret ihvertfall. Som sagt er avreise fra Kristiansand om <14 timer, så det er nok litt i minste laget for å bestille wirekutter fra Moss. Det er vel en slik tang vi skal ha, men selger noen en slik i Kristiansand? Boltesaks + baufil er notert som nødløsning. Redigert 26.Juni.2008 av oleandreas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Vil tro at Slettebøe har. Sitér dette innlegget Link to post
oleandreas Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Vil tro at Slettebøe har. Takk, da blir det vel en tur opp dit i morgen tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Vil det ikke være nok å ha en tang som kan klippe splittpinnen i bolten som holder strekkfisken? Jeg vil tro det går minst like kjapt som å balansere rundt på dekk med en 1 m lang tang på et par kg. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
rover Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Med en batteridrevet vinkelsliper, er det bare batterikapasiten som setter grenser..... Er vel ikke glad i saltvann, men er det krise så............ Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Har boltesaks fra B'tema. Smørt godt inn med fett og pakka i plastpose i akterplikten sammen med øks. Kapper ikke wire, men har prøvd på en gammel strekkfisk. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 28.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2008 ...(Wirekutter brukes for å frigjøre masten om den skulle knekke, før den slår istykker båten) Dæggern, kan DET skje?? Enda en grunn til ikke å kjøpe pinnebåt!! (KUNNE ike dy meg!) :wflag: Ellers takk for hintet, skal kjøpe en slik for å raskt kunne kutte downrigger-wiren hvis den hekter! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.