Jump to content

Skorgenes 1964 er solgt

«Sjøbris»

Recommended Posts

Båten ble overlevert til ny eier i går.

Nå sitter jeg her og mimrer.

Men jeg angrer ikke, da. Når vi kjøpte den for åtte år siden, kjøpte vi katta i sekken. I løpet av vår første sesong knakk hele overbygget. Vi hadde valget mellom å kaste båten, eller bygge nytt overbygg. Overbygget ble lagt av en båtbygger, og er meget pent arbeid.

Så har vi oppgradert sakte men sikkert propell, gir, fleksibel kobling, ny aksel med ny propellhylse, ny seng. Vi har isolert motorrommet bedre, byttet omtrent alle slanger, toalett. Lagt på tepper, og skaffet ny septiktank (ikke montert, så den er ubrukt), ny skreddesydd diseltank i syrefast stål. Den gamle aluminiumsmasten ble byttet i tremast, alle vant er byttet til syrefast stål. Dashbordet er lagt med natede teakstaver, laget av kapteinen selv. Navneskilt i teak, laget av kapteinen. Ny pulpit, badestige, baugstige. Ny kalesje kjøpte vi.

Akk og sukk...

Nå er den dratt avgårde. :sailing:

Gratulerer med salg!

Man kan i alle fall si at du sikkert har lært noe av å ha den båten (ganske mye kunnskap for å gjøre alt det der). :yesnod:

Har du noe annet i kikkerten nå?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Takk for gratulasjoner. :smiley:

Båten lå litt over en måned på Finn før den ble solgt til prisantydningen.

Nå skal vi ha seilbåt!

Vi tenker mellom 29 og 32 fot, sum maks 300 000.

Jeg tar gjerne i mot forslag.

Jeg er også klar over at jeg legger mitt hode frem for hugg når jeg nå inrømmer at vi skal ha (host) plastikkbåt. :blush:

Ny eier har meldt seg. Hjemveien går bra, båten oppfører seg pent. De dro fra Høysand sent onsdag, overnattet i en vik på Hvaler, og satte ut rett over til Lyngør i går!

Det var en stund de var uten dekning, og da de fikk signaler igjen, forsto de på antall anrop og meldinger at vi hadde ventet ille på kontakt. Vi fikk beskjed om å knekke en øl og slappe av. Alt var bra :flag:

Finn.no går nå varm av mine søk på seilbåt...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...