Goddis77 Startet 29.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2004 Dieselvarmeren min vil ikke starte å pumpe fra tanken. Har målt kontaktene til pumpen, og får ingen spenning. Har også problemer med at sikringen ryker hvis jeg skrur bryteren over på kald luft. Noen som har noen gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 Dieselvarmeren min vil ikke starte å pumpe fra tanken. Har målt kontaktene til pumpen, og får ingen spenning.Pumper den ikke i det hele tatt? Isåfall er det kanskje en thermosikring som har slått ut og må resettes manuellt.Hvis den pumper en liten stund og så stopper kan det være pga at flammevakten ikke registrerer forbrenning. Hadde en Eber vannvarmer i bilen og på den måtte flammevakten (foto-diode) renses for sot-belegg med jevne mellomrum. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 29.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 Når jeg tar på varm luft på bryteren, begynner dieselvarmeren å gå, men bare på strøm, ikke diesel. Har latt den gå i flere minutter, men ingenting skjer. Har en liten håndbok til den som du kan få se. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 X2 er vel så gammel at fotodioden ikke var opfunnet enda Hadde samme problem med min x2 etter at den hadde vært på verksted, koblet om bryteren og alt virket ok. Dette opplevde jeg to ganger. Siste gang reparerte jeg apparatet selv og har fungert siden. Det kan også være el-modulen som er def. Da kan det være en vakkel/eller en kobling som har gått varm pga. pumpen krever for mye strøm. Normalt er denne forsynt med to pumper. Den nermest tanken skal bare gi et slag av og til. Dersom det er kommet rusk inni denne vil den kunne gå hele tiden og el-modulen overbelastes. Løste selv dette med å koble inn et rele som forsyner pumpen med strøm. Den andre pumpen, nermest pluggen skal "klikke" hele tiden mens bryteren er trukket helt ut. Ta ut glødepluggen og sjekk denne. Sjekk at du får nok strøm frem til varmeren. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Ingar Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 X2 er vel så gammel at fotodioden ikke var opfunnet enda Skjønner. Håndboken er bare en dele-liste og sa meg ikke så mye: http://www.termomarin.no/contentframes/res...-X1-D4L-D7L.pdf Ville kontaktet Thermomarin og fått tak i en kopi av verkstedhåndbok, der finner man sannsynligvis en fremgangs-måte for feilsøkning. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 30.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Skjønner. Håndboken er bare en dele-liste og sa meg ikke så mye: http://www.termomarin.no/contentframes/res...-X1-D4L-D7L.pdf Ville kontaktet Thermomarin og fått tak i en kopi av verkstedhåndbok, der finner man sannsynligvis en fremgangs-måte for feilsøkning. Fikk den håndboken av Bosch. De hadde ikke annet. Skjønte ikke så mye av den jeg heller. Sitér dette innlegget Link to post
hkj00 Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Halloens, Jag har en Wabasto i min båt og den hade funerat dåligt en längre tid innan jag skiftade alla packningar i den. Muligens kan packningsbyte hjälpa din gammal värmare. Prisen var ganska låg før ett helt sett. Generellt så er bristande tätning ett problem på äldre utrustning. Hans Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.