Noflow Startet 28.Juni.2008 Del på Facebook Startet 28.Juni.2008 hei, skal være med å hente en båt i morgen, og den ligger i stranda kommune. jeg får betalt for denne jobben med å kjøre en kompis ut, så kjører vi 2 båter tilbake. men det jeg lurer på er: vil dette bli noe problem med en with 320 rider og en gh 11 ls? skal ha med kart selvsagt, ekstra bensinkanne osv. http://www.gulesider.no/kart/map.c?mapItem...3Ba_10000457426 der er kart. http://www.yr.no/sted/Norge/Møre_og_Romsda...e_for_time.html her er været, vi drar ca klokken 18-19, da er det lite vind i tillegg, så de burde det nok gå bra? har aldri kjørt innover fjorden her btw... men med kart osv, burde det vel gå fint? og hvor mye bensin må jeg regne med å bruke? maks fart: 28-29 knop med 2 personer ombord, motoren er en toahtsu 25, 2takt. og ikke minst tid... når burde vi regne med å være hjemme? Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 28.Juni.2008 Del på Facebook Svart 28.Juni.2008 (redigert) Dette er en tur på ca 30nm, litt over en time da, men husk at motoren bruker en heil del mindre bensin hvis du slakker av litt på gassen, f.eks til 25kn, bruker ikkje særlig mykje lenger tid, men sparer masse drivstoff PS: vil ikkje anbefale denne turen med så små båter. Redigert 28.Juni.2008 av Leidulf (see edit history) Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Noflow Svart 28.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2008 hmm, selv ikke når det blir meldt under 1 ms vind? Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 28.Juni.2008 Del på Facebook Svart 28.Juni.2008 Stoler du på vermeldingene også du da? Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Noflow Svart 28.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2008 tja, gjør vel ofte det, men ser jo på forholdene til i morgen da, blir det mye bølger snur vi bare, enkelt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 28.Juni.2008 Del på Facebook Svart 28.Juni.2008 Været endre seg jo ganske fort, har opplevd at det har gått fra skyfri himmel 25 grader og vindstille, til litenkuling, regn, 10grader. Det skjedde på maks 5 min. Det var i Herøy komne ikke langt fra ålesund, og vil tro at været oppfører seg ganske likt. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Noflow Svart 28.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2008 hmm, jaja... får se hva det blir til.. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 28.Juni.2008 Del på Facebook Svart 28.Juni.2008 Jeg har 2 kammerater som sank tidligere i uken pga av høy sjø. Ble brått minnet på at båtlivet ikke er ufarlig, selv om det ikke har skjedd noe før. Så bruk vett, og snu i tide. God tur Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
beauty of aqua Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 under en sekundmeter.. ingen problem,kjør på!! ingen vits i å bli helt nervevra k Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Noflow Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 ja, men vi ser hvordan været er når vi kjører, enkelt og greit, er det for mye sjø, så snur vi og tar det en annen gang. Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 har dere kjørt nå? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
daghb Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Se om du ser båtene: http://www.strandaenergi.no/go.cfm?id=43721 Hehe Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
ArildH Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Dette er helt harmløst! Inne i Storfjorden skal du passe på at der fjorden deler seg kan det bli endel skavl-sjø om du får vind og strøm fra forskjellige sider. Utenfor Stranda er et slikt område. Men med en båt som går så fort kommer en seg vekk om det skulle blåse opp. Ingen problem! Det farligste du kan komme borti er masse driv-tømmer som ligger i fjorden. Gikk for en stund siden til Valldal litt lenger inne i fjorden, og det var slalomkjøring og full konsentrasjon i selv 20 knop! Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Ruten ser grei ut den, men pass opp for fotoboksene. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Noflow Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 nei, ble ikke noe tur allikevel, henter den bare med henger i morra... Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 nei, ble ikke noe tur allikevel, henter den bare med henger i morra... hvorfor ble det ikke tur??? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Noflow Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 fikk trekkbil, også hadde jeg ikke tid i dag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.