Jump to content

kjøre ålesund-stranda-ålesund på en dag

Noflow

Recommended Posts

hei, skal være med å hente en båt i morgen, og den ligger i stranda kommune. jeg får betalt for denne jobben med å kjøre en kompis ut, så kjører vi 2 båter tilbake.

men det jeg lurer på er: vil dette bli noe problem med en with 320 rider og en gh 11 ls?

skal ha med kart selvsagt, ekstra bensinkanne osv.

http://www.gulesider.no/kart/map.c?mapItem...3Ba_10000457426

der er kart.

http://www.yr.no/sted/Norge/Møre_og_Romsda...e_for_time.html

her er været, vi drar ca klokken 18-19, da er det lite vind i tillegg, så de burde det nok gå bra?

har aldri kjørt innover fjorden her btw... men med kart osv, burde det vel gå fint?

og hvor mye bensin må jeg regne med å bruke? maks fart: 28-29 knop med 2 personer ombord, motoren er en toahtsu 25, 2takt.

og ikke minst tid... når burde vi regne med å være hjemme?

Dette er en tur på ca 30nm, litt over en time da, men husk at motoren bruker en heil del mindre bensin hvis du slakker av litt på gassen, f.eks til 25kn, bruker ikkje særlig mykje lenger tid, men sparer masse drivstoff

PS: vil ikkje anbefale denne turen med så små båter.

Redigert av Leidulf (see edit history)

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Været endre seg jo ganske fort, har opplevd at det har gått fra skyfri himmel 25 grader og vindstille, til litenkuling, regn, 10grader. Det skjedde på maks 5 min. Det var i Herøy komne ikke langt fra ålesund, og vil tro at været oppfører seg ganske likt.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

Enda en med båt lappen!

Dette er helt harmløst! Inne i Storfjorden skal du passe på at der fjorden deler seg kan det bli endel skavl-sjø om du får vind og strøm fra forskjellige sider. Utenfor Stranda er et slikt område. Men med en båt som går så fort kommer en seg vekk om det skulle blåse opp. Ingen problem! Det farligste du kan komme borti er masse driv-tømmer som ligger i fjorden. Gikk for en stund siden til Valldal litt lenger inne i fjorden, og det var slalomkjøring og full konsentrasjon i selv 20 knop!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...