Poseidon Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 ...... Sånn at Ugland-folkene bare driver med påføring av båtsports- og fritidskarttegn samt trykning og distribusjon. ...... Jeg lurer også på hva de driver med . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
27 knop Svart 30.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2008 Kjekt å se at også dem med mer kompliserte spørsmål tar tråden i bruk! Skjønte ikke bæret selv, men dette beviser bare at dette er en tråd for spørsmål i alle vanskelighetsgrader! Kast dere ut med det dere lurer på! Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 1. Hva med båtsportkartserien? Er den av WGS-84datum? Leeenge siden dette, men fant svar på mitt eget spørsmål, da jeg skulle finne svaret på et annet. Båtsportkartserien benytter WGS-84. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 ........ Båtsportkartserien benytter WGS-84. Det bør du ikke ta for gitt. Båtsportkartene benytter i utgangspunktet samme informasjon som hovedkartene for det aktuelle området. Derfor kan du nok finne båtsportkart som er både ED50 og i verste fall NGO48 Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Othar Svart 28.November.2014 Link til dette innlegget Svart 28.November.2014 GPS bruker ikke magnetisme, men signaler fra satelitter. Den påvirkes ikke av missvisning og deviasjon, med andre ord. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.November.2014 Link til dette innlegget Svart 28.November.2014 GPS bruker ikke magnetisme, men signaler fra satelitter. Den påvirkes ikke av missvisning og deviasjon, med andre ord. Sant nok, men var det en kommentar/korreksjon til noe som var skrevet ovenfor? GPS'en gir forøvrig bare en serie med punkt, og et punkt har hverken misvisning eller deviasjon, uansett hvor det kommer fra Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.