Ulv I Startet 29.Juni.2008 Del på Facebook Startet 29.Juni.2008 Tenkte dette kunne bli en artig tråd fremover Hva har dere opplevd i helgen, evt i dag, i går, denne uken? I går hadde jeg en snodig opplevelse, Jeg var på vei hjem fra mandal med en lånt Schaefer 290, og lå bak en seilbåt. Vi passerer skjernøysundodd'en (under brua).. og rett etter den ligger det ett lite skjær, tydelig godt merket med god pil inn mot land slik at vi skal kjøre på venstre side av denne.. (ring rundt på bildet under) Men seilbåten tar den på høyre side, og jeg som hadde lånt båt og var litt usikker på dybden, dro av gassen for å se hvordan det gikk.. for det stod 12m på kartet mitt, og tenkte går seilbåten der kan jeg også.. Men 2 sekunder etterpå sier det BANG, og der smalt den på skjæret.. jeg stopper opp og avventer situasjonen. Etter litt bakking så kommer den seg løs, men i stedenfor å bakke tilbake samme veien som han kom fra, så kjørte han rett inn mot fastlandet for å ta stolpen på venstre side som pilen peker, men da sa det bang igjen.. Jeg var kommet meg forbi (på riktige siden), og så at den kom etter meg, så det gikk tydeligvis greit. Men jeg ble forbauset over hvor høyt det smalt, og det gikk ikke fort heller, 3-4 knop. Og i dag når jeg la båten tilbake i havna i bertes, så min bror en båt i en bås bortenfor som lå litt snodig fortøyd, kun et tau i ene hjørne, og når vi så litt nærmere på båten var propellen vraka, og tenningen var bare ett stort hull. Stjålet tenkte vi, og jeg ringte politiet og fortøyde båten litt bedre slik at den ikke skulle ligge å slå.. og joda, båten var stjålet.. fra otra før helgen, og det kom 2 stk fra politiet ned å sjekket. Kort tid etterpå ringte eieren (som var på ferie i tromsø) og vi pratet litt, og jeg var hans øyne på stedet og sjekket litt for han osv.. Så viser det seg at han lå 3 plasser nedefor meg i otra, så vi skulle ta en prat når han kom hjem. Han var glad for at vi fant igjen båten hans :-) En god helg, med gode opplevelser.. :D Ser frem til neste helg allerede.. :D Hva har dere opplevd da? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ben Sin Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Ja det skjønner jeg var en pussig opplevelse. Godt du stolte på deg selv da. Jeg har også passert under Skjernøybroa i helga, og gått rundt Skjernøya. Et flott område jeg gjerne kommer tilbake til. Ellers ligger en meget godt besøkt grunne litt lenger øst i leia. Går visst på en båt om dagen. Ligger omtrent i høyre kant av kartutsnittet ditt. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Det var ikke tilfeldigvis en Karnic? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Det var ikke tilfeldigvis en Karnic? Nei, men jeg så etter den, og hadde med meg en utskrift av båten.. men så den dessverre ikke.. Dette var en D51 (uttern). Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Grand Banks jr Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 (redigert) Jeg tenkte det samme. Altså denne båten??? EDIT: Så at vi postet samtidig... Ellers: Jeg har endelig fått av lakken på alle treflatene i Nidelven min, beiset - og har hatt på første strøk med olje. Skal snart montere alt treverket igjen, og da blir det snart vann under kjølen :-) God weekend! Redigert 29.Juni.2008 av psolse02 (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Ulv I Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Ja det skjønner jeg var en pussig opplevelse. Godt du stolte på deg selv da. Jeg har også passert under Skjernøybroa i helga, og gått rundt Skjernøya. Et flott område jeg gjerne kommer tilbake til. Ellers ligger en meget godt besøkt grunne litt lenger øst i leia. Går visst på en båt om dagen. Ligger omtrent i høyre kant av kartutsnittet ditt. Ja, en skal være på vakt.. og det var første gangen jeg var alene på de trakter, og i tillegg i en ny lånt båt.. jeg stoler mest magefølelsen. Det er en grunn til at det står et stort merke som peker til venstre. Han kan ikke klage på dårlig merket i hvertfall.. Sikkert ikke kart eller plotter ombord.. og seilte på vinden bare.. :D Jeg tenkte det samme. Altså denne båten??? Denne var en 16 foter med utenbordsmotor, så det var garantert ikke den :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Lars H. Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Hei. Jeg har tømt dobøtten på landstedet til svigermor der vi har vært en uke nå. Men til helgen er vi hjemme igjen og kan oppta båtlivet igjen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Divemaster Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Dette ... Flere bilder Her på MBY Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
jo_no Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 På sjøen: Vind og atter vind..... Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Har hatt besøk i fra Jordan av alle ting (sommerleir). Hadde en tur i båten med de på søndag hvor de badet i Gandsfjorden i herlige 15 grader. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Syyyk, ingen båttur Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SandAnker Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Det ble åsgårdstrand og bolærne tur... mye vind på hjemturen Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Båttur til Ålesund lørdag. Fotballkamp Ålesund - Molde. Dessverre kun 1-1-selv om Molde til tider rundspilte Ålesund Flott tur tilbake til Molde med praktfull solnedgang i havgapet. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Brynjar Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Og i dag når jeg la båten tilbake i havna i bertes, så min bror en båt i en bås bortenfor som lå litt snodig fortøyd, kun et tau i ene hjørne, og når vi så litt nærmere på båten var propellen vraka, og tenningen var bare ett stort hull.Stjålet tenkte vi, og jeg ringte politiet og fortøyde båten litt bedre slik at den ikke skulle ligge å slå.. og joda, båten var stjålet.. fra otra før helgen, og det kom 2 stk fra politiet ned å sjekket. Kort tid etterpå ringte eieren (som var på ferie i tromsø) og vi pratet litt, og jeg var hans øyne på stedet og sjekket litt for han osv.. Så viser det seg at han lå 3 plasser nedefor meg i otra, så vi skulle ta en prat når han kom hjem. Han var glad for at vi fant igjen båten hans :-) Heder og ære til båtfolk som følger med og bryr seg. Han setter nok enormt stor pris på det dere gjorde. Hvis han trenger hjelp med ny tenningslås er det bare å si fra.. jeg har litt ekstra tid nå i ferien......... Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
goggen Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 (redigert) Bra jobbet Ulven Selv har jeg omsider fått båt på vannet igjen. Vesentlig mindre en forrige båt, men ypperlig for vårt nåværende behov. Deilig med helt ny båt også da! Nå er det bare å kjøre motoren inn etter boka, så ligger alt tilrette for mange fine turer til Svenner og i områdene rundt. Her er nybåten vel fortøyd på båtplassen: Redigert 30.Juni.2008 av goggen (see edit history) Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
eysteind Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Har svelt noen kilo med teakstøv tror eg. Har lagt teak på badeplattformen, og har eg lakkert den. Satser på montering neste helg... Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 Bra jobbet Ulven Selv har jeg omsider fått båt på vannet igjen. Vesentlig mindre en forrige båt, men ypperlig for vårt nåværende behov. Deilig med helt ny båt også da! Nå er det bare å kjøre motoren inn etter boka, så ligger alt tilrette for mange fine turer til Svenner og i områdene rundt. Her er nybåten vel fortøyd på båtplassen: Meget fin båt Goggen, får nok noen fine turer i den.. og når du savner princessen for mye, så får du si i fra om du vil ha en demo tur i en av disse: http://www.yachtsor.no (siden er ikke helt ferdig enda men, bilder er der).. Jeg sikler litt på den 290'en.. men gleder meg til å se 260'en når den kommer til våren.. :D Jeg opplevde litt i dag også gitt, dessverre litt kjip ting, men en positiv en til slutt da. :D Negative: Jeg fant ut at svingeren til ekkoloddet var knekt, og selvsagt på den plastsaken til svingeren, ikke festet på båten. :( Hvis det ikke holder å lime må jeg nok dessverre kjøpe ny svinger.. Men på vei hjem, så fant jeg Karnic'en som var meldt stjålet her på forumet.. så da fikk jeg gjort noen glade i dag også, :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
whatever Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 (redigert) fant du den stjålne båten? Hvor var den da? ups... så det i rette tråden :-) Redigert 3.Juli.2008 av whatever (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 Ja, den lå ca en mil i luftlinje fra der den ble stjålet, men inn i en fjord/elv som jeg sjeldent ferdes i.. var i grunn inne av tilfeldigheter i kveld.. Hadde ikke vært der inne på 12-15 år eller noe slikt, så jeg ville inn å se hvordan det var.. og samtidig fikk jeg sjekket opp hvorfor ekko loddet ikke virket, festet var knekt :( Innerst inne i den "kanalen" var det ca 20 grader i vannet.. bedre å ligge i vannet der hvor det var stille og rolig å mekke, enn på sjøen et sted. På vei ut så jeg "Karnic" logoen, og tenkte med en gang på tråden her.. Hadde ikke med meg bilde, og ikke så jeg noe reg nummer på den med en gang heller.. så jeg rygget tilbake og tok bilde av den, og da så jeg reg nummeret og skrev det ned og første jeg gjorde når jeg kom inn døra var rett på nettet her, og fikk bekreftet at reg nummeret var det samme.. Sendte im til eieren og ringte politiet.. politiet ringte meg tilbake litt etterpå, de var på stedet da, og senere fikk jeg sms om at eier hadde hentet båten. Så om det ikke er noen skader osv på båten, så kan det bli ferie på dem likevel.. hjelpe å være våken når man er på tur.. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brynjar Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 Jeg har fått igjen båten min Ulven har reddet sommeren for meg og min familie, samt mine venner som fikk ramponert sin båt og sem nå kan være med oss på sjøen. Hipp hurra for Ulven, du er en kjærnekar og en mesterdetektiv!!! TakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakk TakkTakkTakk TakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakk TakkTakkTakk TakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakk TakkTakkTakk Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Ulv I Svart 4.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Jeg har fått igjen båten min Ulven har reddet sommeren for meg og min familie, samt mine venner som fikk ramponert sin båt og sem nå kan være med oss på sjøen. Hipp hurra for Ulven, du er en kjærnekar og en mesterdetektiv!!! TakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakk TakkTakkTakk TakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakk TakkTakkTakk TakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakkTakk TakkTakkTakk Ingenting er som å lyse opp dagen til noen andre. :-D Og med slike tilbakemeldinger, så er det tydelig at noen ble veldig glade her ja.. hehe.. Hadde ikke jeg funnet den, var det nok bare tidsspørsmål før noen andre hadde gjort det, men det er noe dritt å leve i det uvisse og ikke vite hvor den er osv. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Noflow Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 var ikke mye jeg har opplevd i helgen, men ang. stjelt båt, så hadde det vært noen og skulle til å ta min båt, de hadde rukket å bryte opp en hengelås også ta ned motoren, men så merka en i havna de og fikk de vekk fra båten. :) men skulle jo bli finerevær til over helga, så blir vel noe som skjer da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.