Lars Hansen Startet 29.Juni.2008 Del på Facebook Startet 29.Juni.2008 Hei, Jeg skal til å montere autopilot i båten min, en 2003 Bavaria 38AC. Noe som har gjort dette før, og kan fortelle hvordan det ble løst. Tenker mest på innfesting til drivenheten. Bilder? Lurer også på om det er ok å montere S1G enheten inne i pidestallen, eller om den bør monteres nede i båten? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 (redigert) Ikke akkurat 38 AC, men 39 Cruiser vet jeg litt om og den er neppe saa veldig forkjellig med tanke paa autopilot... Ta en titt her saa ser du hvordan jeg gjorde dette i gammelbaaten min... som var en 05 modell 39 Cruiser... Jeg monterte S1G i benken i stb akterkabin, kompasset i skapet rett over. Ellers var det rett frem montering som tok en liten dag inkludert pauser... Forovrig saa er "hele" traaden om Autopilot i Bavaria... Redigert 29.Juni.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Lars Hansen Svart 30.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Jeg snakket med Lunde Båt om monteringen, tror han het Are. Han anbefalte å støpe et feste til drivenheten i steden for å bruke brakettsettet. Noen som har bilder på en slik montering? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 2.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Løfter opp denne igjen jeg Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Hei. Seilmagasinet nr.10 2004 hadde en god artikkel hvor de monterte autopilot i en bavaria 44. Artikkelen kan også lastes ned her Kanskje dette kan være til hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 2.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Sikkert en fin artikkel, men må jeg betale kr 60,- for å lese den? Nå som jeg har fått meg seilbåt, hadde det kanskje vært lurt å abb på Seilmagasinet? Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Som abonenet får du artiklene gratis. Har sendt deg en IM Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 Har du sett på Bavariaklubben http://www.bavariaklubben.no/nbk/default.asp sine sider, der er det mange tips. f. eks. http://home.online.no/~sthexeb/Turnips//autopilot.htm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.