Jump to content

Westfjord 22 fot, noen som kjenner til egenskaper?

Flaksvann

Recommended Posts

Hei!

Jeg prøver å finne meg en båt (med sjarm. En båt som ikke "alle andre har"). Kanskje noen av dere kan komme med kommentarer og innspill?

Jeg søker etter en båt som er praktisk i bruk. Hvor det er greit å ha folk ombord, gjerne endel mennesker, for fiske og hygge. Jeg har familie som jeg ønsker å ta med, og det hadde vært greit om barna kunne få seg en lur... Er det noen som aner hva som kan skjule seg under dekk forut?

Jeg har funnet Westfjord 22 i en annonse, med en ferskvannskjølt motor (35 hk Perkins). Er det noen som har erfaring med denne typen båt og dens sjø egenskaper? Motoren kjenner jeg heller ikke til - noen har kanskje god oversikt over hva som er å anbefale og hva man bør holde seg borte fra?

Legger ved et bilde av båten :-) som jeg synes har sjarm og ser spesiell ut. Jeg kan ikke finne tilsvarende foreløpig :-) så kanskje dette er en båt som ikke "alle har"? :-)

westfjord_22.jpg

Håper å høre fra dere som har interesse og erfaring :-) Kanskje noen som kan komme med andre anbefalinger eller kommentarer?

God sommer alle sammen!

Hilsen Andreas.

Sikkert en grei båt, men som min Saga 27 så ser den ut til å være smal så den vil nok rulle en del når det er sjø fra siden, samt at den girer noe ved sjø bakfra. 35 hk i en så liten båt er i allefall nok så en slik motor vil ha fine dager i en slik båt. Uten at jeg kjenner denne motoren så går jeg ut i fra at dette er en gammel 3 syl. motor, en evighetsmaskin som har som sin eneste oppgave å gjøre eieren fornøyd.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Vil tippe motoren er en D3-152, samme som står i et utall traktorer (Massey Ferguson 35/135, Volvo BM 430) rundt omkring i landet. I så fall, som Hebbe sier en evighetsmaskin som går og går sålenge den får et minimum av stell

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hei igjen!

Takker for kommentarer. Da trenger jeg ikke uroe meg mer for motorvalget, så vidt jeg kan forstå:)) Når det gjelder rulling og "giring*" med sjø fra siden eller bakfra, så forstår jeg at man kan velge andre modeller som er bedre en akkurat denne båten? Er det noen spesielle som peker seg ut for å være gode på akkurat dette området?

Er det noe spesielt jeg bør være oppmerksom på når det gjelder kjøp av en slik båt?

* Hva menes med "giring"?