Jump to content

Vask av båtstoler trukket med skai

Batilla

Recommended Posts

Vi skal kjøpe nye stoler med skaistoff til båten, og vi vil selvfølgelig at de skal holde seg pene. Så lurte jeg på hva andre har erfaring med når det gjelder vask og vedlikehold?

De gamle har jeg vasket hardere og hardere ettersom årene har gått, jordslag har vært spesielt vanskelig å få bort. Ytterbelegget er nå helt borte på noen områder og har fått en klebrig overflate. Ikke bra, lite pent, umulig å få rent.

Fins det milde rengjøringsmidler som fjerner jordslag og skitt? Har noen prøvd å smøre inn skaien med f.eks. lærkrem?

Batilla

Jeg fikk dette tipset av Salmaker Sørensen (som lever av å sy båtinnredninger). Mildt Zalovann for "vanlig" smuss. Om du er uheldig å få svarete skomerker el. likn. så bruk Citrusrens (sprayflaske fra 3M), og avslutt alltid med vanlig bil/dashbord-spray, som du finner på alle bensinstasjoner.

Ta flekker og sånt etterhvert, ikke la de ligge til senere - da kan de bli særdeles vanskelig å få bort. Unngå skrubber, stålull osv. Det skraper bort overflaten, og gjør at smuss fester seg lettere.

Nemo saltat sobrius

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...