Jump to content

Kloakk/saltvann i luftesystemet for septiktanken

Marina 7050

Recommended Posts

Har vært uheldig med at toalettet er blitt for mye brukt slik at tanken er blitt overfylt. Ettersom en har fortsatt å bruke toalett med det resultat at det presses ut luftesystemet har det på kort tid begynt med problemer i ventilen. Noen som har funnet noen enkle løsninger for å løse opp dette slik at det i tettes helt til? Det er snart ferie :sad:

Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister.

Om problemet er i skroggjennomføringen til lufteslangen så er første bud å fjerne nettingen som sitter der, den vil gå tett før eller siden uansett. Ellers ville jeg bare spylt inn luftingen med hageslangen så får du nok ut det meste og du finner i alle fall ut om hele slangen er åpen fram til tanken. Har vært borti alu.septiktanker der nippelen i tanken har korrodert tett og da må den borres/meisles åpen igjen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Da har jeg vært i kveld og satt "godt" trykk med vannslangen motsatt retning og det løste opp, og jeg klarte å få vann gjennom. Forsøkte også å spreie olje inn inn i luftingen for å holde den vedlike. Takk for tipset.

Samtidig har BP-vimpelen kommet ombord. :smiley:

Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...