Jump to content

Flaggstang i Stavanger

toroskar

Recommended Posts

Heisann dere!!

Skal handle flaggstang men er usikker på hvor jeg får tak i dette i stavanger, og hvilken farge\tresort jeg bør bruke. Har vært på Maritim i lervig men de hadde ingen som passet med farger. Det er hull til flaggstangen på "rorkulten" helt bak ved innfestingen til roret. Rorkulten (er i samme tresort som roret) er ikke montert på dette bildet men legger det ved så dere kan se hvilke farger jeg skal matche. Anbefalinger mottas med takk! ...tenker kanskje at det hadde vært finest med stang i mahogny som matchet dollbodet\midtfisken??

-Tor Oskar

31_1252593959.jpg

Du ser ikke ut som at du er redd for å lakke litt basert på det bildet der. Kan du kjøpe en nøytral ubehandlet stang, og beise den med mahognybeis før du lakker? Får du ikke tak i ulakkert er det kanskje mulig å slipe av lakken?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Flaggstengene de selger på biltema er ubehandlet.....og billig.....og mer enn fin nok til min bertskjemte Windy, med lakk på er den helt sikkert flott på denne båten.

men det bør vel være en stang av mahogny for å få den samme fargen?

Så lenge den er ubehandlet kan du beise den med mahognybeis (Pulver som blandes i vann) Da vil du få mahognyfarget stang som du så kan lakkere. Det kan kanskje lønne seg å testbeise litt på forhånd, for det kan være litt kilent å få en både jevn og passe mørk "farge".

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Det stemmer nok det Seilaren! Endelig kommet meg hjem fra ferien nå så da prøver jeg å få vært ute hver dag! :sailing:

Så etter "kjente" båter men "grønn misunnelse" må jeg ha oversett i farten! hvor var du?

-tor oskar

Jeg var på jobb på Sølyst da jeg så deg. Er instruktør på Fiks ferdige ferie, seilkurs.

Det blåste en del, og det var en som kullseilte akkurat da jeg så deg. Hvis ikke hadde jeg kjørt bortom.

Kjørte endten en GH 14, eller en Askeladden 14 eller en Pioner 13. Det er jeg ikke i stand til å huske, for vi bytter hele tiden :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt