Jump to content

Hva er ULSD diesel (engelsk)?

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en kontakt i Canada som har Saga 27, og som lurte litt på dieselkvalitet og dieseltilsetninger. Han skrev til meg: This is the first season that ULSD diesel fuel (15 ppm of sulpher) is being sold at marinas.. Og da begynte jeg å lure litt. Er dette det samme som en av de to dieselkvalitetene vi har her hjemme på berget? For det er vel to typer her? Hvor mye svovel er det i vår diesel?

Lars H.

Edited by Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det er vel også en gjettelek mhp. om det er MGO eller autodiesel en får på ulike pumper. Diverse tråder her inne tyder på en overvekt av MGO. På hjemstedet mitt (det opprinnelige :smiley: ) så _vet_ jeg at dieselen på kaipumpa kommer fra samme tank som er beregnet for fylling av traktorer, anleggsmaskiner og annet utstyr som har lov å kjøre på avgiftsfri diesel. Har aldri spurt hva jeg får. Det er jo noe som heter anleggsdiesel også for å gjøre forvirringen komplett (faktisk minst 2 typer av denne også..).