Poseidon Startet 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2008 God dagen gode båtvenner, Jeg ble invitert til Bergen med Poseidon II for å delta i 100-årsfeiringen for dampskipene Oster og Børøysund sist lørdag. Vi havnet innerst i Vågen og tilfeldigheter har ført til at vi ligger her fortsatt. Den kvinnelige delen av besetningen har funnet diverse ukjente butikker og kunstutstillinger - og selv trives jeg ganske godt med en jevn strøm båtfolk langs kaiene . . . . Hvis noen skulle ha lyst til å ta en snartur ombord for å kikke, så er det bare å komme - og nå ser det ut for at vi kan bli liggende iallefall til helgen før kursen settes sørover igjen, via diverse omveier Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Bonus Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Heisann Poseidon, vi var i Bergen i helgen og giftet bort datteren vår. Hilste såvidt på deg på Søndag da vi gikk forbi på kaia. Litt for kort tid til å komme ombord, vi får ta det igjen senere. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 vi var i Bergen i helgen og giftet bort datteren vår. Da er vel ikke vi bergensere så galen likevel da.. Sitér dette innlegget Link to post
submiss Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Allerede ved innseiingen til Bergen kunne vi konstantere at Poseidon 2 lå ved gjestebryggen i Bergen. AIS har flere fordeler enn kun å være en sikkerhetsreleatert innrelatert innretning Vi har allerede vært og hilst på Jan. Kjekt å treffe kjentfolk fra samme "hjemmehavn". Ved innselingen til Bergen opplevde vi tidenes værste båthendelse. En Princess i 50-60-fots klassen kom aktenfra og passerte oss med kun 10-15 meter i halvplan. Det passet svært dårlig samtidig som jeg står med pølsegryta full Hadde vedkommende båtfører (antatt til å være en plass mellom 16 og 18 år) vært å finne i gjestehavnen, så hadde vi umiddelbart meldt ham på båtføreropplæring. Uansett nivå. Alt ville helt klart vært av nytte, for her var det rimelig blankt fra før Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
Bonus Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Da er vel ikke vi bergensere så galen likevel da.. Det at du har Windy veier opp kraftig Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Var innom og kikket gjennom hele Borøysund når den lå til havn i Høllen i Søgne, en stiilig båt. Meget elegant bygget synes jeg, var spennende å se maskinrommet med dampmaskinen som stort sett arbeidet med et turtall fra 125-175 Rpm. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.