Jump to content

Umulig å få tak i mekaniker i Drammen?

Sir Limmerick

Recommended Posts

Jeg kjøpte brukt båt forrige helg,gikk fra Hovedøya til Drammen uten problemer.

Vi skulle starte ferien i morgen,så jeg var ute i båten for å ordne litt og prøvde og starte opp.

Motoren tente etter tredje forsøk så kom det en raklende lyd og hvit røyk,og nå stårn pal :headbang::cryin:

En VP 2030 fra 2001 ,kjøpte akkurat denne båte fordi det var nyere ferskvannskjølt motor.Har prøvd og få tak i mekaniker i dag. :nonod:

Lurte på om noen vet om en som ikke har ferie.

Jeg ville tatt kontakt med selgeren. Litt garanti må han kunne gi. Du har vel betalt en del kroner for denne båten.

Ja,jeg skal ta kontakt med selgeren,vet ikke helt hva som er vanlig ved salg mellom private.

Hei.

Uheldig kjøp må jeg si.

Man har like gode rettigheter gjennom private som forhandlere, men lettere å få til en grei løsning gjennom forhandlere.

Jeg ville tatt dette med selger, og evt bedt om å heve kjøpet viss dette ikke lar seg fikse ila kort tid.

Har du kontrakt på båten?

Står det noe om mangler eller utbedringer som måtte gjøres med båten når du kjøpte den?

Er det noe du lurer på så gå inn på forbrukerportalen.no , eller send en mail til dem på spm dine.

Preben

Hei

Joda vi skrev kontrakt,til og med forbrukerrådets kontrakt ved kjøp av fritidsbåter.

Det står ingenting om mangler eller utbedringer som måtte gjøres.Det som er litt pussig er at jeg for tre uker siden solgte

en seilbåt med en 22 år gammel saltvannskjølt motor b.l.a fordi jeg ville ha en nyere ferskvannskjølt :rolleyes:

Har fått en kompis til og hjelpe meg til å skru ,men ikke før til neste søndag han er jo på båtferie :sailing:

Der jeg også skulle vert :seeya:

Har sendt mail til selger ,men ikke fått svar enda.

Den ene VP forhandleren begynnte og le da jeg lurte på en mekaniker. :drink: