TomasK Startet 3.Juli.2008 Del på Facebook Startet 3.Juli.2008 Hei! Har akkurat handlet båt og ser nå etter et enkelt og greit ekkolodd. Båten er den i signaturen og siden jeg ikke har lyst til å borre noe hull for gjennomgående svinger lurte jeg på om det er noe problem med hekksvinger her? Har sett på PiranhaMax 215X som koster rett over 1000-lappen. Fungerer dette eller er det bare drit? Er ikke noen avansert fisker eller båtfører, kun litt for "morroskyld" dette her.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 Først og fremst velkommen til BP. Spørsmålet ditt er ikke enkelt å svare på da du ikke sier noe om hvilken hensikt du har med kjøp av ekkolodd. Er det kun for å se dybde eller har du planer om å bruke det til fiske også ?? Er utallige varianter på markedet. Fra det enkle til de avanserte. I tillegg har vi kombi variasjonene med plotter / ekkolodd. Vanskelig å anbefale noe spesielt. Ville kikket litt på nettet eller tatt meg en tur i en butikk som selger slikt utstyr for å få gode råd. Hekksvinger burde fungere greit på din båt, men vær obs på plassering av giver slik at du ikke får denne for nærme propellstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
TomasK Svart 4.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Skal bruke den både til litt fisking og til å se dybde, men ikke noe jeg skal basere all vitenskap på - kun litt for morro skyld. Skal kun være ekkolodd, ikke kartplotter kombinasjon. Tenkte kanskje jeg kunne plassere svinger enten helt på styrbord eller babord side, vil det fungere? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Vil anbefale Eagle i stedet for Humminbird i lavprisklassen. Eagle bygger på identisk teknologi som Lowrance loddene, men har typisk litt mindre lyssterk skjerm og litt færre funksjoner. Eagle Ekkolodd Fish Easy 245 DS er et bra valg. Eagle 245 DS Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Garmin, den laveste modelllen fikk god skryt i siste Båtmagasinet. har den selv, fin boks. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.