Jump to content

VHF-kanalplan   -   den aller nyeste nye!


Poseidon

Recommended Posts

God dagen båtvenner med og uten VHF,

 

På båtmessen i Stavanger sist helg hadde jeg en trivelig prat med vår VHF-guru Jo-Eirik. Han stakk til meg et eksemplar av den aller nyeste kanalplanen for Sør-Norge, den hvor Farsund, Bergen og Ørlandet er nedlagt  -  altså den som kommer til å være gyldig i sommer.

 

Den kanalplanen er nå lagt inn på medlemssidene, i dokumentarkivet til fri benyttelse!

 

mvh

Poseidon

(Som avslutter VHF-kurs imorgen....)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Bra, for den jeg fikk tilsendt fra Telenor i går var ikke oppdatert, men identisk med den som ligger på nettsidene deres.

 

Jo-Eirik - kan ikke du bidra til at den nye blir gjort tilgjengelig i samme type utgave den gamle? Den er så grei å lime opp i båten.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Bra, for den jeg fikk tilsendt fra Telenor i går var ikke oppdatert, men identisk med den som ligger på nettsidene deres.

Det var nettopp det jeg fant ut.

 

Kanskje de har liggende noen gamle aviser som de gjerne vil ha solgt før de begynner på dagens også .... :eek:

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Selvsagt ordner jeg dette. Det beror på en misforståelse, de som ordner med utsending av kanalplanene for oss, var ikke informert om at den aller nyeste var ferdig trykket, den er imidlertid litt forut sin tid, da Ørlandet ikke enda er blitt fjernstyrt fra Florø, det skjer i begynnelsen av mai. Så gjør en ny betstilling via bokhandelen på martimradio sine sider så tenker jeg at alt ordner seg.

Mvh

Jo Eirik

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Link to post
Share on other sites

Telenor har da hatt denne liggende på sine sider en stund, iallefall på denne linken;

http://www.maritimradio.no/kystradio/pdf/vhfs.pdf

 

Mulig dette er en annen utgave enn den de sender hjem til deg i posten, men nettutgaven er vel oppdatert?  Den er iallefall lik den Poseidon har lagt i arkivet, er den ikke?

 

:smiley:

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Telenor har da hatt denne liggende på sine sider en stund, iallefall på denne linken;

http://www.maritimradio.no/kystradio/pdf/vhfs.pdf

 

Mulig dette er en annen utgave enn den de sender hjem til deg i posten, men nettutgaven er vel oppdatert?  Den er iallefall lik den Poseidon har lagt i arkivet, er den ikke?

 

:smiley:

M/Y Ellen Marie

Hei Ellen Marie,

 

Nei det er ikke den samme. Den som ligger hos Telenor er den samme som de sender ut, mens den jeg fikk fra Jo Eirik og la ut idag det er den aller nyeste. Forskjellene er at Farsund Radio legges ned og at kanalene derfra stort sett overføres til Tjøme. Videre legges Bergen Radio ned og kanalene overføres til Rogaland. Også Ørlandet legges ned og de kanalene kontrolleres fra Florø Radio.

 

Men såvidt jeg forstår vil Telenor nå begynne å sende ut den aller ferskeste.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei Ellen Marie,

 

Nei det er ikke den samme. Den som ligger hos Telenor er den samme som de sender ut, mens den jeg fikk fra Jo Eirik og la ut idag det er den aller nyeste. Forskjellene er at Farsund Radio legges ned og at kanalene derfra stort sett overføres til Tjøme. Videre legges Bergen Radio ned og kanalene overføres til Rogaland. Også Ørlandet legges ned og de kanalene kontrolleres fra Florø Radio.

 

Men såvidt jeg forstår vil Telenor nå begynne å sende ut den aller ferskeste.

 

mvh

Poseidon

 

Men den i dokumentarkivet (som jeg formoder er den du har lagt inn) og den som fremkommer i telenor-linken min i forrige innlegg er da helt like, er de ikke?

 

Mvh

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Men den i dokumentarkivet (som jeg formoder er den du har lagt inn) og den som fremkommer i telenor-linken min i forrige innlegg er da helt like, er de ikke?

Nei, de er da vitterlig ikke det  :smiley:

 

I den nye Poseidon har lagt ut er Farsund, Bergen og Ørlandet borte, og kanalene de benyttet tilordnet Tjøme, Rogaland og Florø.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Ser ut som om det ligger både ny og gammel versjon i Dokumentarkivet  :smiley:

 

Den gamle ligger under Samband og er en link til den samme planen som M/Y Ellen Marie linker til.

 

Den nye ligger som zip fil under "Navigasjon og Kartverk"

 

Jeg trodde den som var datert Jan 2004 var rimelig ny men den nyeste er altså datert forut for sin tid: Mai 2004!  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ser ut som om det ligger både ny og gammel versjon i Dokumentarkivet  :headbang:

 

Den gamle ligger under Samband og er en link til den samme planen som M/Y Ellen Marie linker til.

 

Den nye ligger som zip fil under "Navigasjon og Kartverk"

 

aaahh se det ja.  Takker så mye Arquebus, for at du oppklarte denne.

Hvem hadde funnet på å lete etter VHF-kanalplan under kategorien "Navigasjon og Kartverk" :crazy:

Tør jeg foreslå en flytting til kategorien "Samband" :wink:

 

M/Y Ellen Marie :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hvem hadde funnet på å lete etter VHF-kanalplan under kategorien "Navigasjon og Kartverk" :cheers:

Tør jeg foreslå en flytting til kategorien "Samband" :crazy:

 

M/Y Ellen Marie :headbang:

Hei Ellen Marie,

 

Den kan gjerne flyttes for min del, jeg hadde ingen påvirkning på hvor den ble lagt. Det var Ingar som besørget det praktiske for meg   -   og dermed regnet jeg med at den lå greit :wink:

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei Ellen Marie,

 

Den kan gjerne flyttes for min del, jeg hadde ingen påvirkning på hvor den ble lagt. Det var Ingar som besørget det praktiske for meg   -   og dermed regnet jeg med at den lå greit :cheers:

 

mvh

Poseidon

 

OK, det årnær sæ nok  :headbang:

 

Nå må jeg tilbake til tråden om Knallgass og erte litt mer på Lotus :wink::lol:

 

:crazy:

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...