Tinsen Startet 4.Juli.2008 Del på Facebook Startet 4.Juli.2008 Hei å hå!!!!!!!! Noen som har erfaring med gasskjøleskap i båt.Hva gjør jeg med eksosen, blir den lagt ut.Er det å få tak i gasskjøleskap som er lovlig i båt. Har vært på hyttetorget i sandefjord, men de var ikke godtkjent for båt pga for åpne flammer. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Et gass kjøleskap benytter åpen flamme, både til å varme kjølevæsken og en liten pilotflamme som brenner hele tiden. Dvs. like farlig som å tenne en fyrstikk om bord. Det som kan skje er at pilotflammen går ut, og dersom detektoren ikke detekterer dette, så får du gass i båten. Da blir det også farlig å tenne en fyrstikk. Kjøp en gassdetektor også. Sitér dette innlegget Link to post
Tinsen Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Hei!!!!!!!! Er eksos så rein på ett gasskjøleskap at det ikke blir brukt rør ut i skute siden på eksosen...... Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Det er helt riktig som du skriver.... Bare tenk på alle de som koker med gass Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Den er for så vidt ren nok men inneholder en del damp og det er jo ikke så trivelig å ha innomhus. Vet ikke helt hvor mye det betyr i praksis da det er en ganske liten flamme med den brenner jo kontinuerlig. Det er jo ikke uvanlig å legge eksosen utendørs. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
ebonita Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 (redigert) Electrolux har ett 45 l skåp som är avsett för användning i båt. Det tar förbränningsluften på utsidan av båten i underdelen av skorstenen och skickar avgaserna i ett yttre rör till överdelen av skorstenen. Kan även köras på el men helst bara när man har motor igång eller landström eftersom det drar c:a 8 A. Förbrukade nog ett par kilo gas per månad. Hade ett sådant i många år och det fungerar bra. Kunde dock inte ge så mycket kyla som ett modernt kompressorskåp. Redigert 7.Juli.2008 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Jeg har hatt en Electrolux gasskjøleboks. Kjøler greit nok men som ebonita sier så er det litt begrenset kapasitet. Så lenge vi var i båten og der gikk mat inn og ut av boksen stod den på fullt og holdt maten passe kald men om den stod på fullt uten å få tilført lunken mat jevnlig ble Double-Ice til Triple-Ice i løpet av et par dager... Glimrende å ha kjøling uten strømforbruk men det har altså sine ulemper som at termostaten kun virker på 220V... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.