Jump to content

En hilsen fra Polarfront

Polarfront

Recommended Posts

Undertegnede har ikke postet på forumet her før, men har med glede fulgt med aktiviteten her inne en stund. Stakk til sjøs i 1966, og er fremdeles yrkesaktiv på sjøen. Mye har en sett, og mye har en lært, men jeg er virkelig imponert over kunnskapen fra medlemmene her på forumet, og selv en garvet sjøulk kan finne mye lærdom og visdom her. Også omsorgen en har for hverandre her inne skulle samfunnet ellers ha noe å lære av.

Har selv en 26 fot Kragerø som enda står på land i påvente av ferdig resturering av brygge og naust, men om ikke lenge skal den på sjøen.

Dupper akkurat nå i en ENE frisk bris ute i Norskehavet, men i slutten av neste uke er det landkjenning og fri.

Tar meg den frihet å linke til oss her i havet http://www.misje.no/polarfront/index.htm

Jeg bøyer meg i støvet og hilser en herlig gjeng som virkelig gjør ære på en stolt norsk saga.

Mvh Polarfront

Edited by Polarfront (see edit history)

Velkommen til Baatplassen.

Det var interessant å lese både om historien til Polarfront og om de oppgavene den utfører.

Det er kanskje lurt å endre tittelen på tråden noe slik at flere får med seg informasjonen om Polarfront.

Hei og velkommen ja!

Husker godt de gamle Polarfront båtene. Som guttunge husker jeg en av de lå under Puddefjordsbroen i opplag og for vedlikehold.

På 70tallet jobbet jeg i et taubåtfirma som hadde med los til de når de kom inn fra havet og hjalp de til kai inne på Marineholmen.

Så jeg har mange gode minner fra den tiden.....

Velkommen til Baatplassen.

Det var interessant å lese både om historien til Polarfront og om de oppgavene den utfører.

Det er kanskje lurt å endre tittelen på tråden noe slik at flere får med seg informasjonen om Polarfront.

Her vil jeg arrestere roaldbj fordi han viser store svakhet i sin utøvelse av moderatorgjerningen.

Tilsvarende nonsjalanghet fra nye medlemmer har senest for noen få dager siden ført til stengning av tråden. Men her ber roaldbj pent om at det nye medlemmet bare endrer emnetittelen.

Jeg forventer en større fasthet fra moderatorene, og spesielt fra roaldbj. :wink:

Ja, her ligger vi året rundt og vokter værsystemene. Mye har forandret seg..ikke minst de siste årene.

Synes at dette forumet er så godt, med masse hyggelige og flinke båtfolk. Det er kjekt å kunne sitte på lange vakter å se hva som rører seg i "fjæra" :smiley

Her er det svar på det meste, og alle tiders er det at nybegynnere får føle at de blir tatt på alvor.

Ønsker alle en god seilas i helgen.

Utrolig artig og interesant hjemmeside, fikk greie på mange ting som jeg aldri hadde fått rede på uten at du kom med denne linken. Har forøvrig vært noen turer på Heidrun nå i vår og været skifter fort der ute. :smiley:

Flott hjemmeside dere har.

Livet er for kort for sightsing.

Velkommen ombord på Baatplassen :yesnod: Flott å ha en "skikkelig sjømann" ombord :yesnod:

Jeg tror dette forumet er et av de viktigste nye sakene som har hendt båtfolket i Norge på lang tid. Her deles gleder, sorger og erfaringer - både gode og dårlige. Det er rett og slett et litet samfunn her - og det blir stadig flere. For min del representerer Baatplassen mye av det jeg gjerne vil at båtlivet skal gi alle også . Det handler om å dele og hjelpe

Edited by Bitteliten (see edit history)