Jump to content

Norspeed skjærgårdsjeep?


norspeed

Recommended Posts

Hei Mouche,

 

Takker for svar.

 

Jeg lurer litt på div. konstruksjonsdetaljer i båten.

 

Jeg har funnet den innstøpte tanken, som har løsnet, men finner ikke hvor slangene til og fra tanken går. (Har ikke anstrengt meg veldig enda. :smiley: )

 

Jeg lurer på hvordan avstivingen i bunnen er konstruert. Jeg har sett at det er skott under innerlineren, men jeg vet ikke hva som kan være i dem. (Luft, isopor el.likn.)

 

Det jeg egentlig ser etter er en eller annen form for tekn. beskrivelse av båttypen.

Link to post
Share on other sites

Jeg var redd for at det var den type spørsmål du hadde, og tror dessverre ikke det er så mye jeg kan hjelpe deg med her. Hadde båten bare et par måneder på sommeren og leverte den faktisk tilbake til produsent som "feilvare" og fikk pengene igjen med renter! Ved (midlertidig) overtagelse hadde jeg bare betalt for motoren og ingenting for båten så jeg hadde en klar fordel ved forhandlinger om reklamasjonen. Det ble vel bare produsert et beskjedent antall av båtene, vil tippe 10 til 15 hvis så mange, før hele produksjonen ble lagt ned. Lokalene de brukte ved Krokstadelva ble tømt like etterpå. Det var tydeligvis en god del grunnleggende feil med konstruksjonen av båten, og ikke minst oppbygging og avstiving av båten. Så vidt jeg vet så skulle de ta ifra hverandre "min" båt og bygge den opp helt på nytt med avstiving etc. før den skulle selges igjen. Fikk ikke (så heller ikke) noen teknisk beskrivelse/dokumentasjon av båten og hvordan denne var bygget. Beklager at jeg ikke kan være til mere hjelp her.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei igjen Mouche,

 

Dine erfaringer samsvarer med mine mistanker.

 

Båten min har en 115 hk. Suzuki så jeg tror det er lurt å forsterke den litt.

 

Jeg har litt sansen for båtens utseende og planløsning. Jeg kommer nok til å beholde båten og tar kanskje av innerlineren og fikser feilene selv.

 

Takker for hjelpen. Du har bidratt med nyttig info.

 

Jeg tror kanske jeg bytter nick. :smiley:

Redigert av norspeed (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en 115hk Evinrude to-takter på min og det føltes som riktig størrelse motor. Likte også utseende og planløsning og ikke minst var prisen meget gunstig. Tror det er vel verdt å prøve å fikse opp båten. Lykke til videre!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Norspeed: Hva har du gjort med båten? Og ble den bedre?

Jeg har kjøpt en slik og skal få liv i den igjen, og skal jeg gjøre noe inngrep så må jeg gjøre det før jeg begynner med kose-arbeidet :)

Men hvis jeg ikke stiver den, er den elendig i vannet? Eller er den god nok til å bruke på solskinnsdager?

 

Jeg er fornøyd med kjøpet, båten er stor, bred og høy. Så jeg gleder meg til å få den vasket helt ren og begynt å koble og dille :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...