Kos II Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Er det noen som vet om Mercruisermotoren 180HK D219 har sil/filter ved håndpumpen? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Det er ikke filter inn på fødepumpen (nr15) på denne motoren. Det eneste filteret er hovedfilteret (nr5), som kommer etter håndpumpen (nr11). Du kan med fordel legge inn et filter før fødepumpen, så unngår du eventuelle problemer med dritt som tetter fødepumpen. Se forøvrig vedlagte bilde for oppbygning av filter og pumper: Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Kos II Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Har du opplevd at fødepumpen har blitt tett? Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Nei den tetter seg i banjo koblingen inn på fødepumpen, dvs. der diselslangen kobles til fødepumpen. Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Ta av diesel filter og dieselrør mellom filterbrakkert og fødepumpe. Demonter også banjokoblingen på fødepumpen. Blås igjennom og sjekk at all drit er vekke. Monter sammen, løsne lufteskruen på topp av filter brakkert og pump til diesel kommer ut, teit lufteskrue og start motor. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Det første budet ditt må være og få absolutt full gass med vaieren din.. fra litt over 4000 rpm til 3850 med vaier er for mye.. du skal kunne bånne pådraget helt til den står i stoppskruen på pumpa hverken mer eller mindre.. hvis du ikke får det til så ville jeg byttet vaier. Det er nok her problemet ditt ligger. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Gudrun Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Vel du begynner ihvertfall å finne ut av saker og ting!! Ville ha koblet fra gasswiren når jeg var kommet ut på fjorden (godt klar av andre båter) og kjørt den langsomt opp i maksturtall. Da vet du om propellen er feil, evt. hvor mye turtall som mangler. Husk å sjekke vanntemperaturen og se akterover etter sort røk.. Sitér dette innlegget Link to post
Kos II Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Skal teste dette. Så vet jeg hva som er maksimalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.