Jump to content

Rustfrie stifter til Rapid stiftemaskin.

Vanisian

Recommended Posts

Wallendal/Berstad på strandkaien i Bergen. Betalte en dryg 100 lapp for pakken. De testet tilogmed at de fungerte i min stiftepistol.. :smiley: :smiley: :lol:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Ikke for å være kranglete, men er du sikker på at de er rustfrie? Jeg kjøpte rustfrie stifter/kramper til min stiftepistol og de kostet rett over 300 for pakken. Fant de på en maskinforretning i Tønsberg.

Kanskje bare jeg som ble lurt, eller at du fant en liten pakke?

Hilsen Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

her finnes det på BM butikken, De har grønne og blåe esker og de grønne rapid mener jeg er rustfrie

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Ikke for å være kranglete, men er du sikker på at de er rustfrie? Jeg kjøpte rustfrie stifter/kramper til min stiftepistol og de kostet rett over 300 for pakken. Fant de på en maskinforretning i Tønsberg.

Kanskje bare jeg som ble lurt, eller at du fant en liten pakke?

Hilsen Erik

De har ikke begynt å ruste ennu.. :headbang::cheers:

Prisen stemmer nok den.

Pakkken var på samme størrelse som alle de andre i hyllen, ca 8 x 8 cm.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

• 6 måneder senere...

Det var dette med service da. Nabo`n er Tools ( MECA ) pusher, skal høre me`n i kveld om han kan skaffe en pakke eller 3. Servicer er et ukjent begrep for svært mange Oslo bedrifter. Det har vi diskutert før. Derfor jeg handla symasina mi på Lillestrøm, der var det svært lite som var noe problem. Det meste kunne fikses.

Så da så.

Oversikt over klammertyper til din stiftepistol finner du her: http://www.luna.no/portalshare/katalog/gem...f/no/C064SE.PDF

Suzuki

No boat needed..

Nabo`n er Tools ( MECA ) pusher, skal høre me`n i kveld om han kan skaffe en pakke eller 3.

Venter i spenning. Tror forresten at èn pakke (2500 stifter) vil rekke til mitt behov..

Servicer er et ukjent begrep for svært mange Oslo bedrifter.

Enig i dette, opplever selv bedre service hos forretninger i Askim (hvor jeg bor) enn jeg gjør i Oslo, men fordi jeg jobber i Oslo er det liksom lettere å handle her, i hvert fall på hverdager.

Harald Krystad

Du kan jo prøve Gausdal Landhandleri i Bispegata (Tidligere Jern Og Bygg).  Jeg mener å ha sett slike stifter der.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Mener at esker fra rapid merket med SS for stainless steel skal kunne skaffes hos de fleste byggevarehus/handler til din pistol som har nummer 13 skal det finnes 6 og 8mm :smiley:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

For å få det helt riktig så står det slik tror jeg 13/8 SS

eller 13/6 SS 6 og 8mm finnes for din pistol skal du f.eks ha 10 mm må du ha en 140/ pistol

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...