Jump to content

Navibe GPS, driver til Windows Vista?

Håp

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Har egentlig ikke funnet ut noe... før nå.

Den laptopen jeg prøvde å installere Navibe på først hadde Vista Basic. Fikk det aldri til på den.

Siden du spør og jeg hadde drivercd'n her, prøvde jeg å legge det inn på denne maskinen (Vista Premium):

- Satte i cd og klikket meg frem til USB driver installer og startet denne.- Installert på et øyeblikk!

- Koblet til GPS'en, Vista gjorde sitt og så virket den :confused::confused::flag:

Eneste forskjellen på laptopene var Basic/Premium. Om dette har noe å si aner jeg ikke. Forskjellen ellers var at forrige gang leste jeg bruksanvisningen og gjorde det etter beste evne utifra den (som stemte dårlig i forhold til Vista), denne gangen bare startet jeg installeren og resten gjorde seg selv.

Ok, jeg er ikke så avansert Vista-bruker, kan væe det som er en del av feilen her. Men når jeg har lagt inn driveren og plugger i gps'en, sier vista at jeg må legge inn driveren først. Setter jeg inn driver-cd'en igjen, spør den om hvorfor i alle dager jeg vil legge den in nok en gang.

Har Vista Home Premium. Men vurderer å legge inn XP heller for å ha det samme som den stasjonære. Ikke spesielt imponert av Vista, men nå er vi litt vel OT her :nono:

• 6 måneder senere...
...Skal en sånn laptop-gps komme opp som et eget ikon på "min datamaskin" akkurat som en usb-penn når den er tilkoblet?

Min Navibe kommer ikke opp slik fordi det er installert en USB-COMport programsnutt sammen med driveren. Dermed ser jeg kun NAvibe'n i oversikten over tilkoblede enheter som en Com-port tilkobling...(ble dette forståelig, litt usikker selv...) som com-port nummer ettellerannet.

:flag: TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

• 2 år senere...

Hei

Ser det er leenge siden det har vert liv i denne tråden...Men eg har nå igrun samme problem, kjøpt navibe gps dings hos clas ohlson og etter mykje prøving så viser det seg at dei passar ikkje til Windows 7 heilt supert at dei glemte å informere om det... Meen er det noen som har fått det til? funne rette driveren? Har og ein pc med Vista på.. fekk da ikkje te der heller så hadde vert supert vist nokon hadde drivar te den og... Med det samme eg skriv her så lurte eg på om nokon veit om kart over svenskekysten? Har telchart med cm93 karta men hadde vert fint med fleire/bedre over Sverige

Mvh Stig

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...