Håp Startet 6.Juli.2008 Del på Facebook Startet 6.Juli.2008 Kjøpte nylig en Navibe hos Clas Olsson. Denne er uproblematisk å legge inn i XP, men jeg sliter med å få lagt den inn slik at den fungerer i Vista. Fins det en annen driver, eller er det noen som har tips om hvordan den settes opp riktig i Vista? Sitér dette innlegget Link to post
Duett56 Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Hei. Du kan sikkert få hjelp på support, services@cpss.com.tw Her fikk jeg god hjelp med mine problemer. Mvh Stein. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 10.August.2008 Del på Facebook Svart 10.August.2008 Hei! Funnet ut noe? Kjøpte akkurat denne jeg og men får den ikke til å virke på laptopen min som har vista Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 10.August.2008 Del på Facebook Svart 10.August.2008 Finnes det Linux driver til denne? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Håp Svart 11.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2008 Har egentlig ikke funnet ut noe... før nå. Den laptopen jeg prøvde å installere Navibe på først hadde Vista Basic. Fikk det aldri til på den. Siden du spør og jeg hadde drivercd'n her, prøvde jeg å legge det inn på denne maskinen (Vista Premium): - Satte i cd og klikket meg frem til USB driver installer og startet denne.- Installert på et øyeblikk! - Koblet til GPS'en, Vista gjorde sitt og så virket den Eneste forskjellen på laptopene var Basic/Premium. Om dette har noe å si aner jeg ikke. Forskjellen ellers var at forrige gang leste jeg bruksanvisningen og gjorde det etter beste evne utifra den (som stemte dårlig i forhold til Vista), denne gangen bare startet jeg installeren og resten gjorde seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 11.August.2008 Del på Facebook Svart 11.August.2008 Ok, jeg er ikke så avansert Vista-bruker, kan væe det som er en del av feilen her. Men når jeg har lagt inn driveren og plugger i gps'en, sier vista at jeg må legge inn driveren først. Setter jeg inn driver-cd'en igjen, spør den om hvorfor i alle dager jeg vil legge den in nok en gang. Har Vista Home Premium. Men vurderer å legge inn XP heller for å ha det samme som den stasjonære. Ikke spesielt imponert av Vista, men nå er vi litt vel OT her :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 16.August.2008 Del på Facebook Svart 16.August.2008 Noen tips her? Er i båten nå, og hadde vært ganske greit å fått dette til å virke Skal en sånn laptop-gps komme opp som et eget ikon på "min datamaskin" akkurat som en usb-penn når den er tilkoblet? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Hei, løfter denne igjen. Hva med Navibe GM720/usb-GPS fra CO. Skal skaffe meg en slik, men kjører Vista-premium. Har noen funnet ut hva som lager problemene om du kjører Vista-premium og funnet løsningen på det ? Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 ...Skal en sånn laptop-gps komme opp som et eget ikon på "min datamaskin" akkurat som en usb-penn når den er tilkoblet? Min Navibe kommer ikke opp slik fordi det er installert en USB-COMport programsnutt sammen med driveren. Dermed ser jeg kun NAvibe'n i oversikten over tilkoblede enheter som en Com-port tilkobling...(ble dette forståelig, litt usikker selv...) som com-port nummer ettellerannet. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Stig-R Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Hei Ser det er leenge siden det har vert liv i denne tråden...Men eg har nå igrun samme problem, kjøpt navibe gps dings hos clas ohlson og etter mykje prøving så viser det seg at dei passar ikkje til Windows 7 heilt supert at dei glemte å informere om det... Meen er det noen som har fått det til? funne rette driveren? Har og ein pc med Vista på.. fekk da ikkje te der heller så hadde vert supert vist nokon hadde drivar te den og... Med det samme eg skriv her så lurte eg på om nokon veit om kart over svenskekysten? Har telchart med cm93 karta men hadde vert fint med fleire/bedre over Sverige Mvh Stig Sitér dette innlegget Link to post
Canargo Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Dette virket litt kjekt: kan noen si meg hvilket kart/programm som brukest på pc,n og hva mer man trenger i tillegg til gps-moskkeren. Har ein liten Garmin nå som eg tenkte å flytte opp på flay,n og så ha pc,n permanent montert nere. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 En kandidat kan jo være Open CPN? Her kan du lese (mye..) mer om dette og hvilke kart som kan brukes: https://baatplassen.no/i/topic/69793-opencpn-210-gratis-kartplotterprogram/ Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Navibe usbgpsen funker i Win7 på laptopen min, men mistenker at den står for ein krasj og tre. Laptopen er stabil når den ikkje er kopla inn, men med den kopla inn får eg blåskjerm ein gong og to i løpet av ein dag. Søk på G-Mouse USB Driver Installer Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Jørgen S Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Linux har drivere til denne innebygd, og fungerer knall! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Hmm går det ikkje an å sende e-post med vedlegg her? har driveren du søker etter Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Har du Plutnoium driver til GPS NAVIBE fra CO til Windows 7? 64 bit :D isåfall tar jeg den gjerne i mot!! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Det veit eg ingenting om. Har brukt driveren som fulgte med på alle mine maskiner og har aldri hatt noen problemer med det. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Du finner win7 64bit driveren her. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 (redigert) Jeg kjører GM720 på en W7 maskin. Medfølgende CD hadde ikke driver. Fant mange forskjellige drivere til GM720 - HER Geir Redigert 22.Juni.2012 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Bearded Beast Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 (redigert) medfølgende cd hadde driver da eg kjøpte. brukt både på xp, vista og7 Redigert 22.Juni.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Det fulgte driver til den jeg kjøpte nå i vår, men den er til Windows xp. Lastet derfor ned den som GeirT linker til på 2 maskiner med Win 7 og den fungerer helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Den driveren virket ikke for meg. Fikk heng i hytt og pine med win7 64bit. v10518 funker derimot. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Det er merkelig hvordan drivere kan oppføre seg forskjellig på de ulike PCer. Den ene min er Asus stasjonær PC og den andre er laptop Toshiba so jeg bruker i båten. Kartene er NV-digital rasterkart. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Min båtpc er en Acer Aspire med i7 professor. Nå bruker jeg PC'en svært skjelden som plotter, den er mest ment som backup for Raymarine MFD. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.