SRA Startet 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2008 Har to spørsmål angående Suzuki, som jeg håper og få svar på. Spørsmål 1, angående en 6 hk, 4 takter helt ny (14 dg. gml) er på ferietur og bruksanv ligger hjemme. Avlesning av olje på siden, der er det et "vindu" med med en plate med 4 hull, hvordan skal dette se ut når det er fult/må fylles?? Spørsmål 2, angående en 9,9 hk, 2 takter (ca 1,5 år gml), starter fint og går fint på tomgang men detter helt ned og dauer når man gir full gass, men hvis man gir chok så går den også på fullt. justeringer? Sitér dette innlegget Link to post
Leading Edge Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Spørsmål 2, angående en 9,9 hk, 2 takter (ca 1,5 år gml), starter fint og går fint på tomgang men detter helt ned og dauer når man gir full gass, men hvis man gir chok så går den også på fullt. justeringer? Her dreier det seg høyst sannsynlig om en dyse som har irret i løpet av vinterlagringen. Dersom du kan kjøre på fullt en liten stund før det "klabber seg" og oppstår åndenød så er det sannsynligvis i tilførselen til flottør. I dette tilfelle så vil den nok også gå greit på tomgangskjøring men ikke tåle høyere turtall over tid. Dersom det er konstant for lite mat fra oppstart så er det nok hoveddyse fra flottør og opp til venturien som er tilstoppet. Hadde akkurat det samme på min 1,5 år gamle totakter (dog Yamaha men samme ulla) Måtte pelle fra hverandre hele stasen og stikke opp med en tynn kobbertråd så ble det godt som gull. For liten bensintilførsel er det 99% sikkert i alle fall men feilen kan jo også ligge i vakuum til pumpen eller selve membranen. Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
BAG049 Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Jeg har en 6 HK firetakter DF6 : Vinduet skal være helt fullt, men i tillegg skal du se på peilepinnen (som er nederste del av den gule pluggen der du fyller på olje) det skal fylles helt opp til merke for max nivå på denne. Tips : mistet tiltepinnen helt plutselig under normal kjøring i går. Verdt å sjekke om denne sitter ok på din, kanskje det er et svakt punkt. Det er en annen konstruksjon enn jeg har hatt på andre påhengere. mvh BAG049 Har to spørsmål angående Suzuki, som jeg håper og få svar på. Spørsmål 1, angående en 6 hk, 4 takter helt ny (14 dg. gml) er på ferietur og bruksanv ligger hjemme. Avlesning av olje på siden, der er det et "vindu" med med en plate med 4 hull, hvordan skal dette se ut når det er fult/må fylles?? Spørsmål 2, angående en 9,9 hk, 2 takter (ca 1,5 år gml), starter fint og går fint på tomgang men detter helt ned og dauer når man gir full gass, men hvis man gir chok så går den også på fullt. justeringer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.