ET Startet 1.April.2004 Del på Facebook Startet 1.April.2004 Det kommer hvit røyk fra eksosen, og det må etterfylles jevnlig med vann på motoren. Går ut ifra at det er toppakningen som er røket. Noen som kan tipse meg om det er mye jobb å bytte toppakningen på denne motoren? Er det noe man gjør selv hvis man er litt hendig? ET Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 mja, symtomene kan tyde på defekt toppakning. Dette er ingen stor jobb forsåvidt, men litt håndtlag med skrutrekkeren er vel greit . Husk at MD 1- 2-3 serien til VP har separate topper, slik at det er liten risiko for at toppen har slått seg. Derimot veit du aldri hvem av de 3 som har defekt pakning. Det kan du imidlertid finne ut ved å benytte en kompresjonsmåler. Har motoren andre symptomer ? Olje i kjølevannet ? Vann i olja ? Går den ujevnt ? Starter den lett ? Ryker den både varm og kald ? Ved pådrag ? Mange spørsmål, men å "fjerndiagnostisere" en motor er ikke lett akkurat... Husk at ditt problem KAN skyldes defekt varmeveksler ( er det Martec du har ? ) Har vært borti noen tilfeller av istykkerrustedet varmevekslere. Eller istykkerrustet sylindermantel, som er langt mer alvorlig. Men har motoren vært ferskvannskjølet lenge, er dette som regel ikkeno`problem. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Nadheim Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Ang. bytte av toppakning: Jeg anser meg ikke som spesielt teknisk anlagt, men jeg har selv skiftet toppakning på en Volvo Penta AQ 200. Det tar litt tid når man er en kløne, og for meg var det et must å ha en verkstedshåndbok. Hvis du vil skifte toppakningen selv, får du det til, garantert! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.