Jump to content

askeladden 585 vs nor dan 6100

bimmer75

Recommended Posts

Hei.

jeg har valget mellom en Askeladden 585, 97 mod. m/100 hk yamaha påhengsmotor og en nor dan 6100, 93 mod. 120 hk johnson påhengsmotor.

bruker båten til fisking, dykking, korte turer, turer med venner og familie. overnatter ikke i båten. er veldig i tvil om hva jeg skal velge. nor-dan'en er 10-15k billigere enn askeladden.

Askeladden: likte den moderne stylen, både båt og motor nyere enn nor dan. motor er 4 takter.

Nor Dan: likte baugspyd og at vinduet kunne åpnes for sikker ombordstigning, flere sitteplasser, virker mer romslig. bekymret for alderen på båt og motor....

er det noen som har erfaringer med disse båtene?

Har en kamerat som har en 585 Explorer med 115 hk Yamaha 4 T. Han er kjempefornøyd med båten. Vært ute med han på flere turer. Stødig, praktisk og kjekk båt. Vanskelig å gi noen spesiell anbefaling uten å ha sett båtene. Tor kanskje jeg ville gått for Askeladden pga nyere båt og ikke minst 4 T motor. Men igjen, nesten en vurdering som du må ta selv.

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...