Jump to content

askeladden 585 vs nor dan 6100

bimmer75

Recommended Posts

Hei.

jeg har valget mellom en Askeladden 585, 97 mod. m/100 hk yamaha påhengsmotor og en nor dan 6100, 93 mod. 120 hk johnson påhengsmotor.

bruker båten til fisking, dykking, korte turer, turer med venner og familie. overnatter ikke i båten. er veldig i tvil om hva jeg skal velge. nor-dan'en er 10-15k billigere enn askeladden.

Askeladden: likte den moderne stylen, både båt og motor nyere enn nor dan. motor er 4 takter.

Nor Dan: likte baugspyd og at vinduet kunne åpnes for sikker ombordstigning, flere sitteplasser, virker mer romslig. bekymret for alderen på båt og motor....

er det noen som har erfaringer med disse båtene?

Har en kamerat som har en 585 Explorer med 115 hk Yamaha 4 T. Han er kjempefornøyd med båten. Vært ute med han på flere turer. Stødig, praktisk og kjekk båt. Vanskelig å gi noen spesiell anbefaling uten å ha sett båtene. Tor kanskje jeg ville gått for Askeladden pga nyere båt og ikke minst 4 T motor. Men igjen, nesten en vurdering som du må ta selv.

• 2 weeks later...

Det er ikke mye å lure på. Velg Askeladden, da den er nyere og kvaliteten er bedre. Nordan fra 1993 og 120 HK motor hadde ikke fristet meg ihvertfall.

Lykke til med båtvalget.

• 2 weeks later...
Nordan fra 1993 og 120 HK motor hadde ikke fristet meg ihvertfall.

Men den fristet meg, en nydelig båt, som "ny" både i skrog og innredning, går også meget godt i sjøen, pluss at det er meget romslig ombord.

:sailing:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24