Stitch Startet 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2008 (redigert) Har en Mariner 4 hk som jeg ikke får til å starte. Den går på startgass, men vil ikke fortsette. Det kommer bensin fra tanken til inngang forgasser, men ikke inn i flotørkammeret. Har hatt forgasseren oppe og renset den, men fortsatt ikke noe start på den. Noen som vet hva som kan gjøres ? Motoren er fra slutt 80 tallet tror jeg. Har motor nr 338254 dersom noen klarer lese ut av det, finne på nett hvilken årsmodell det er. Redigert 7.Juli.2008 av Stitch (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Stitch Albin Nova Link to post
chagall Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Hei, ifølge serie nr. er det en en 1989 mod. Sjekk ellers at flottøren i forgasseren går ledig. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 (redigert) Enig med chagall. Det første du bør sjekke er at ikke dysenåla for flottøren henger igjen i irr eller annet rusk slik at nåla henger konstant i øvre/stengt stilling. Redigert 7.Juli.2008 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stitch Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Har egentlig gjort det, skrudde av flotørkammeret og gjorde rent, tok ut nålen og det så ok ut. Er det noe form for bensinpumpe på disse motorene ? Sitér dette innlegget Mvh Stitch Albin Nova Link to post
Honduras Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 (redigert) Ikke bruk startgass på totaktere. De får ikke smøring av lagrene. Så lenge du ikke får bensin inn i flotørkammeret, må feilen ligge ett sted mellom tanken og flotør-kammeret. Ta av slangen, pump trykk på blæra og trykk inn pinnen i koblingen på slangen. Spruter det ut bensin? Hvis ja har du bensin så langt, da er det bare å teste punkt for punkt til du kommer til flotørkammeret. Ett eller annet sted stopper det. Du har åpnet bensinkrana håper jeg Redigert 7.Juli.2008 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Stitch Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 He he... Ja jeg har åpnet kranen. Det er ikke pumpe på tanken, det er innebygget tank på den, Når jeg tar av slangen som går inn i forgasseren kommer det bensin der. Sitér dette innlegget Mvh Stitch Albin Nova Link to post
Stitch Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Fikk den i gang Det var tett der hvor bensin skulle renne ned i flotørkammeret, fikk åpnet den og den går som ei klokke igjen. Takk for gode råd. Sitér dette innlegget Mvh Stitch Albin Nova Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.