BårdK Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Tenkte mer på visuell inspeksjon, men jeg må få legge til at jeg ikke har noen grunn til ikke å stole på dette verkstedet. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 En visuell inspeksjon etter en har startet opp motoren etter service er en god praksis. Selv seriøse verksteder kan gjøre feil, glemme seg i en travel hverdag. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Litt OT i forhold til dieselfilter: Et par ting du kan gjøre BårdK er å be om å få se den gamle impelleren. Dette er kraftige impellere som normalt varer mange hundre timer før de blir slitt. Et seriøst verksted bør kunne vise kunden den gamle impelleren. Det andre er å kontrollere at impellerlokket er tett når du starter opp motoren. Det er litt arbeidskrevende å skifte impeller, men neste gang (kjanskje om 1000 timer) har du sikkert bestemt deg for å gjøre det selv. Om et par sesonger kan du kontrollere at impelleren er like fin og hel. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 (redigert) Vedr. drenering av tanker så må det tappes hardt for å få ut evt. dritt som ligger i bunn av tanken. tapp gjerne minst 0,5 - 1 liter og se hva som kommer ut. Tappes det lite eller forsiktig draes ikke bunnfallet mot avtappingen og dermed ser prøven flott ut. Kommer det dritt ut så fortsett med å draine til det er reint. Har brukt disse 1,5liters målekannene av type gjennomsiktig plast som selges for noen tiere. Klarte å lure til meg en 25liters plastkanne av type svart som jeg har brukt på de siste båtene for å samle opp "drainsuppen". Redigert 8.Juli.2008 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 roaldbj skrev: Litt OT i forhold til dieselfilter: Et par ting du kan gjøre BårdK er å be om å få se den gamle impelleren. Dette er kraftige impellere som normalt varer mange hundre timer før de blir slitt. Et seriøst verksted bør kunne vise kunden den gamle impelleren. Det andre er å kontrollere at impellerlokket er tett når du starter opp motoren. Det er litt arbeidskrevende å skifte impeller, men neste gang (kjanskje om 1000 timer) har du sikkert bestemt deg for å gjøre det selv. Om et par sesonger kan du kontrollere at impelleren er like fin og hel. Takk for tipsene, roalbj! De skal følges. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.