myrisa Startet 7.Juli.2008 Del på Facebook Startet 7.Juli.2008 (redigert) I brosjyren fra hummingbird så står det at giverholder skal utformes hydrodynamisk, og blir anbefalt å spørre noen eksperter på dette. Tenkte dette burde være riktig plass. Jeg har lagt med ett bilde som viser hvordan jeg har gjort det til nå, men jeg er altså usikker på om klossen burde være utformet anderledes. Giveren er plassert på en Tresfjord 28 med en marsjfart på 7-8 knop. Bilde viser giver i forkant. Redigert 7.Juli.2008 av myrisa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Ideell hydrodynamisk form er "dråpeformet", men det du har gjort duger nok det også. Det er viktig at giveren står loddrett. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Ser ikke gæli ut. Svingeren er løftet godt ut fra båten. Men den skal IKKE stå loddrett. Den skal vinkles forover 3-4 grader slik at svingerflaten har en jevn vannstrøm over seg for å unngå turbulens på selve flaten. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 8.Juli.2008 Del på Facebook Svart 8.Juli.2008 Jeg har vinklet den "et knepp" på "jeepen" så den virker i planende hastigheter. Trodde det ikke var nødvendig ved 7-8 knop. Så her jeg lært noe nytt idag også. Sitér dette innlegget Link to post
myrisa Svart 17.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Takker så mye for info :-) Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 17.Juli.2008 Del på Facebook Svart 17.Juli.2008 Hei. Har du fått loddet til å fungere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.