Jump to content

Skuffet over Humminbirdimportør Belanor

Helge

Recommended Posts

Dette belyser en meget aktuell sak. Produsentene blir større og færre, dette gir enen vi vil eller ikke mindre markedsmakt.

Dette skjer fordi "alle" skal ha det så billig som mulig og det oppnåes med volum. Volum oppnåes med kjeder, så skylden er ene og alene forbrukere som skal ha varer billigst mulig.. Altså minst mulig penger uten å tenke på servicemulighet/oppfølging m.m i etterkant av kjøpet. se bare på Elkjøp. Snevert varespekter, billige produkter og rævva service. Funker år etter år..

Om Elkjøp havner på TV2 hjelper deg, innklaget for diverse utvalg hjelper ikke en døyt. Ola Nordmann glemmer alt bare det er billig.

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Mitt råtips er at noen av komponentene i NS25 er produsert omtrent rundt den samme tiden, og at de rett og slett går ut på dato etter x år (x > 5). Fabrikasjonsfeil? Ja, eller i alle fall svakhet. Men jeg skjønner jo også at de ikke sitter med reservedeler inn i evigheten.

Rundt 2000-2002 slapp en produsent en meget stor serie med kondensatorer som sprakk etter mange nok års drift. Avhengig av hvor mye kondensatoren ble presset, varte de fra 1,5 år til 5-7 år. Kan det være disse, eller snakker vi selve LCD panelet?

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Kjøp i mindre nettbutikker i England. Der for du ting virkelig rimelig, samt at servicen er som oftest upåklagelig!

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Hadde det vært kondensatorene så hadde verkstedet hos Belanor funnet og fikset feilen, vil jeg tro? Om det var selve LCD-displayet i seg selv, eller "styringskomponenter" til denne, har jeg ingen formening om.

Sikkert.

Jeg har selv skrotet en haug med maskiner/hovedkort med feilen i varierende grad. Særlig MSI ble skadelidende da dette skjedde.

Vi byttet aldri komponenter, men det har sikkert noe med kompleksiteten å gjøre

mvh

Bavaria32sport

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...