Dynamic 9200 Startet 8.Juli.2008 Del på Facebook Startet 8.Juli.2008 Hei..Drevet mitt har begynt å slure når jeg setter giret fremover.(det tar lang tid fra jeg setter hendelen framover til giret tar).Tipper det er konene som må rubbes....?Er dette en jobb som en greier selv, eller bør en sette det inn?Hvilke pakninger eller deler bør jeg bestille på forhånd?(båten skal kun på land 1-2 dager) Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 8.Juli.2008 Del på Facebook Svart 8.Juli.2008 Denne jobben har eg gjort på mitt 280 drev og det er jo stort sett samme som 290. Eg synest det var en grei jobb å få til, fikk litt hjelp fra forumet her som du ser i denne tråden: Leste meg til moment og hva tetninger i manualen som også ligger her på forumet. Eg puste med slipepasta og med fint smergelpapir, fikk konen matt og fin og dette har fungert heilt supert siden. Rengjør godt og skift tetninger og ver nøyen med skimsa så går det nok bra. Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 22.Juni.2011 Del på Facebook Svart 22.Juni.2011 Lurer på kor lenge ein kan kjøre med at det slurer litt når ein må vente 1-2 sec før den går i gear (kjenner kansje at den napper litt før den går i gear )i desse 1-2 sec før den går i gear :-) blir det meir og meir sluring ? er det viktig at ein smeller den i gear eller skal ein ta spaken forsiktig i gear? Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Renita Svart 22.Juni.2011 Del på Facebook Svart 22.Juni.2011 Lurer på kor lenge ein kan kjøre med at det slurer litt når ein må vente 1-2 sec før den går i gear (kjenner kansje at den napper litt før den går i gear )i desse 1-2 sec før den går i gear :-) blir det meir og meir sluring ? er det viktig at ein smeller den i gear eller skal ein ta spaken forsiktig i gear? Hei, I instruksjonsboken står det som følger "Sett reguleringshåndtaket i posisjon med en hurtig og bestemt bevegelse" Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 22.Juni.2011 Del på Facebook Svart 22.Juni.2011 (redigert) Det blir nok bare verre og verre, men om det hadde vært slik på min båt når det var 2-3 uker igjen av sesongen så hadde levd med det og tatt jobben på høsten. Hvis det blir riktig ille hender det at man må gi LITT gass (100-200rpm over tomgang) etter man har satt båten i gir, så kommer den. Redigert 22.Juni.2011 av Kalle74 (see edit history) Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Jakob T Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Kontroller klaring på mutter over konen lings mutter.Denne skal vere 0.2 ved klaring over 0.5 kan drevet vere tregt å koble i Denne mutteren fåes i fleire tykkelser for å få rett klaring Sitér dette innlegget Link to post
Shaggylaggy Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Jeg løftet opp denne tråden, da jeg har samme problem. Har begynnt å dele drevet, men så ser jeg at det er en slitasje på anleggsflaten på konet mot der skifteskoen går, og jeg lurer på om dette er normalt, eller om det kan være her feilen ligger? Det er også tydelige spor i skoen og tegn til varmgang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.