Jump to content

Rubbe kon i 290 drev

Dynamic 9200

Recommended Posts

Hei..Drevet mitt har begynt å slure når jeg setter giret fremover.(det tar lang tid fra jeg setter hendelen framover til giret tar).Tipper det er konene som må rubbes....?Er dette en jobb som en greier selv, eller bør en sette det inn?Hvilke pakninger eller deler bør jeg bestille på forhånd?(båten skal kun på land 1-2 dager)

Denne jobben har eg gjort på mitt 280 drev og det er jo stort sett samme som 290.

Eg synest det var en grei jobb å få til, fikk litt hjelp fra forumet her som du ser i denne tråden:

Leste meg til moment og hva tetninger i manualen som også ligger her på forumet.

Eg puste med slipepasta og med fint smergelpapir, fikk konen matt og fin og dette har fungert heilt supert siden. Rengjør godt og skift tetninger og ver nøyen med skimsa så går det nok bra.

• 2 år senere...

Lurer på kor lenge ein kan kjøre med at det slurer litt når ein må vente 1-2 sec før den går i gear (kjenner kansje at den napper litt før den går i gear )i desse 1-2 sec før den går i gear :-) blir det meir og meir sluring ? er det viktig at ein smeller den i gear eller skal ein ta spaken forsiktig i gear?

http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/

mini2.jpg

Lurer på kor lenge ein kan kjøre med at det slurer litt når ein må vente 1-2 sec før den går i gear (kjenner kansje at den napper litt før den går i gear )i desse 1-2 sec før den går i gear :-) blir det meir og meir sluring ? er det viktig at ein smeller den i gear eller skal ein ta spaken forsiktig i gear?

Hei,

I instruksjonsboken står det som følger "Sett reguleringshåndtaket i posisjon med en hurtig og bestemt bevegelse"

Mvh

Renita.

Det blir nok bare verre og verre, men om det hadde vært slik på min båt når det var 2-3 uker igjen av sesongen så hadde levd med det og tatt jobben på høsten.

Hvis det blir riktig ille hender det at man må gi LITT gass (100-200rpm over tomgang) etter man har satt båten i gir, så kommer den.

Redigert av Kalle74 (see edit history)

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

• 8 år senere...

Jeg løftet opp denne tråden, da jeg har samme problem. Har begynnt å dele drevet, men så ser jeg at det er en slitasje på anleggsflaten på konet mot der skifteskoen går, og jeg lurer på om dette er normalt, eller om det kan være her feilen ligger?

Det er også tydelige spor i skoen og tegn til varmgang.

20200523_144959.jpg

20200523_145157.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...