FastBoater Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 beauty of aqua skrev: bla bla bla!! Hva mener du? Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Geirh skrev: å hva mener du med at de ikke paserer sunnmøre Du må være innflytter. En ekte sunnmøring ser dette som en faktaopplysning.. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Vannskrekk Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 hifo skrev: lurer litt på hvem i h.... som satte ut knott i norge egentlig. Hvem var det som fant opp biler som var drevet av knottgeneratorer da - var vanlige i Norge under krigen. Antar det var oppfinneren som innførte knotten. Det fantes jo ikke bensin og da var det ganske ok med knott. Nå når det nye propandrevne knottfellene blir å finne i alle hus, antar jeg knottgeneratoren kommer tilbake Whistler skrev: Kamsjatkakrabbene kommer ikke til å migrere sør for Sunnmøre, så vi slipper dette problemet sørpå. Nei, de gniene Sunnmøringene vet nok å stoppe pengemaskina ved stuedøra slik at søringene ikke får nyte godt av krabben- selvsagt hvis man ser bort fra den som serveres på fat til 1000 kr pr kg på Aker Brygge Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 det skal vel veeeeldig mange knott til å bare starte en bil???? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Marwin Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Båtnovisen skrev: ...Vet at det fra tidligere het seg at det pleide å minke på antall katter i nabolaget under krepsing i innlandet, ... Hva med Grevling?? Spøk til side: Saltråtten lange skal visstnok gjøre susen Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Sigurd Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Skal du etter hummeren på denne tiden kan du jo gjøre det skikkelig ulovlig: mineralsk motrolje på en svamp Sitér dette innlegget Link to post
FastBoater Svart 11.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2008 Sigurd skrev: Skal du etter hummeren på denne tiden kan du jo gjøre det skikkelig ulovlig: mineralsk motrolje på en svamp virker det? Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 11.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2008 Geirh skrev: å hva mener du med at de ikke paserer sunnmøre Vannskrekk forstod den, med den kiloprisen klarer ikke en eneste krabbe å passerer sunnmøre. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Rui lui Svart 11.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2008 Fru Charente skrev: Når jeg fanger "ekorn" bruker jeg frossenfisk(helst store hoder av torsk eller annen større fisk) som har fått ligge et par-tre-fire dager etter tining, lukter aldelses forferdelig og har begynt å gå i oppløsning. Har ikke spesielle teiner for hummer men bruker Biltema's krabbeteiner og hummeren fiskes kun i tilatt periode og over minstemålet. Dukker det opp ekorn utenfor tillatt periode så blir den kastet ut igjen. :nono: Nå er det ikke lov - det kommer forøvrig nye fredningsbestemmelser og nye minstemål etter hva jeg har hørt men vet ikke noe mer enn dette. Fru Charente ekorn???klarer ikke å finne en ting som gjør at di kan kalles "ekorn"????kan du forklare??? Sitér dette innlegget ] Link to post
Mouche Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Ekorn, som jeg kjenner det brukt, er hva man omtaler hummeren som når den er ulovlig fanget, det være seg tid,sted, metode eller størrelse! :nono: Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Rui lui Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Mouche skrev: Ekorn, som jeg kjenner det brukt, er hva man omtaler hummeren som når den er ulovlig fanget, det være seg tid,sted, metode eller størrelse! :nono: kan fortsatt ikke se likheten Sitér dette innlegget ] Link to post
FastBoater Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article598720.ece HAHA pass dere nå Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 FastBoater skrev: virker det? Sigurd... Vi venter på litt folkeopplysning vedrørende mineralolje, svamper og ekorn nå... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Njord Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Kan noen forklare meg hva som er så gjevt med hummer? Taskekrabbe er myyye bedre og du kan hente alt du orker lett som bare det. Etter min mening smaker jo hummeren bare som en stor og seig reke. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Ingar Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Har med tilgangen å gjøre, lite og eksklusivt=gjevt. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Torkjel skrev: Kan noen forklare meg hva som er så gjevt med hummer? Taskekrabbe er myyye bedre og du kan hente alt du orker lett som bare det. Etter min mening smaker jo hummeren bare som en stor og seig reke. Helt enig. Den er rett og slett litt emmen i smaken. Og så blir man så fort mett. Krabbe og pils varer jo hele kvelden Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
FastBoater Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Hummer og krabbe kan ikke sammen lignes er noe helt spesielt med hummern og ja den er vanskelig og få tak i Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.