Jump to content

Trenger tips til billig båt (pendlebåt)

M/S Bastard

Recommended Posts

Jeg får sannsynligvis  jobb i Horten i dag, og trenger tips om en billig passbåt som skal brukes til og pendle med.

Gjerne en 16-18 fot med liten kabin eller noe. Jeg har sett litt på denne under her.

Er den og anbefale? Sett bort fra at det er bensinmotor da :yesnod:

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=428...977&pos=2&rub=7

Eller denne!

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=428...55&pos=56&rub=7

Hovedsaken er at den er rimelig! Behøver ikke og være pen! Og bør gjøre min. 20 knop!

Hei

Personlig synes jeg den Rana båten ser best ut, blant annet fordi den har nyest motor. Hvis du skal bruke en båt til jobb bør den jo være driftssikker og hvis jeg var deg da så ville jeg sett mest på motoren (alder, merke osv) og kanskje ikke brydd meg så mye om båten.

Eller kanskje du har greie på motorer og kan fikse en del selv, hva vet jeg......

mvh jorhei

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Sats på RANA'en du! Etter min smak og magafølelse tror jeg du vil være bedre tjent med en påhengsmotor (også nyere) enn en tørst  B20? :yesnod:

Tror også at Rana'n er lettere å selge en gang. Kalesjen på den ser også ut til å holde noen år.

Lykke til med både ny jobb og dette valget her. Pass deg for onkel polti i sommer -  :nono: ingen råkjøring nærme land, vet du!  :flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Sats på RANA'en du! Etter min smak og magafølelse tror jeg du vil være bedre tjent med en påhengsmotor (også nyere) enn en tørst  B20? :flag:

Tror også at Rana'n er lettere å selge en gang. Kalesjen på den ser også ut til å holde noen år.

Lykke til med både ny jobb og dette valget her. Pass deg for onkel polti i sommer -  :nono: ingen råkjøring nærme land, vet du!  :flag:

Ja, B20 er vel ikke det beste valget. Dessuten er det jo hekkaggregat og :yesnod:

Onkel Politi må vel starte kronerulling igjen for og overvåke på denne sia av fjorden :flag:

Men si ifra folken om dere vet om noen billige båter da. Båten er ikke så nøye. men motor må være i grei stand!

Med skikkelig kammerpotte da, eller? Ern - ern. Vet ikke noe om sjøen på det aktuelle stedet, men hva med en skikkelig kajakk da? Billig i anskaffelse og drift. Driftssikker - garantert ingen motorstopp. Og på kjøpet god trim.

Kajakk :yesnod: pust pes :flag: blir litt dårlig fart og :flag:

ern ern, bråker litt ja. Det er en Suzuki 50X og gjør ca. 110 det kan være jeg selger den til fordel for båt.

Det er jo tross alt bedre med kabin(kalesje/hardtopp)båt i regnvær :flag:

Sesongen er også lengre med båt :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...