Knaggen Startet 8.Juli.2008 Del på Facebook Startet 8.Juli.2008 Har VP-AQAD31 m 290DP drev fra 1987..som etter 2 mnd i sjøen har "grodd igjen".. Vippet opp drevet i går og fikk skrapet rent sånn nogenlunde, men helt bra ble det nok ikke.. Farta gikk drastisk ned kan man si-- Noen gode tips på hva jeg kan gjøre for å forebygge dette? Er det noen zinkanoder eller no som forhindrer groing og som enkelt kan skiftes med båten på vannet? Skal drev og propeller stoffes?? Båten er ny for meg i år og føler meg noe usikker på hva som er gjort i forkant av sesongen.. En annen ting er at båtplassen min er på grunt vann, ca 1,5 m dyp - kan det ha noe å si? Sitér dette innlegget Mvh. Jan Åge H. Link to post
JonnyBoy Svart 9.Juli.2008 Del på Facebook Svart 9.Juli.2008 Jeg har de siste to årene brukt Penguin Drev og primer fra Jotun, og syns det fungerer overraskende bra. Så langt i år finnes det ikke groe på drevet, bare et tynt lag med brunt alge-liknende stoff, som lett lar seg vaske bort med en børste. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.