Saltværingen Startet 9.Juli.2008 Del på Facebook Startet 9.Juli.2008 Hei! Har en Yamaha 50 HK 4-takt fra 2001. I går opplevde jeg at powertrimmen ikke virket med det samme. Trodde først det var batteriet som var flatt, men fant ut at det var rikelig med strøm. Sjekket og strammet alle koblinger mellom batteri og motor, og plutselig fungerte det. Litt seinere ville den ikke fungere igjen, så det virker som den ikke er helt til å stole på. Antakelig kontaktfeil et eller annet sted. Når den ikke virker høres bare et kraftig "klikk" når jeg trykker på bryteren. Ingen forskjell på om jeg bruker bryteren på fjernkontrollen eller den bak på motoren. Ingen forskjell om jeg trykker opp eller ned heller. Tror ikke feilen ligger mellom motor og batteri som først antatt. Startmotoren får i hvert fall nok strøm til å dra rundt motoren. Er det sannsynlig at børstene i elektromotoren som driver hydraulikkpumpa til powertrimmen kan være utslitt? Har ikke veldig lyst til å begynne å åpne mer enn høyst nødvendig. Noen som har erfaringer eller gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Juli.2008 Del på Facebook Svart 9.Juli.2008 Ta av motordekslet og sjekk hvor det klikker, tipper det er powertrim releet som fusker. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Saltværingen Svart 28.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2008 Takk for tipset Ivar! Jeg fikk ikke gjort noe særlig med problemet i sommer, så det ble til at jeg lot motoren stå i nedre posisjon resten av sesongen. Men nå da jeg tok båten opp gikk jeg løs på saken med liv og lyst. Åpnet elektromotoren til powertrimmen og det viste seg at en av børstene gikk så tregt i sporet sitt at den ikke alltid hadde kontakt. Løsnet denne og gjorde reint før jeg monterte sammen alt igjen. Etterpå fungerte den helt fint, så jeg regner med dette var årsaken til problemet. Satser på at det blir en flott sesong i 2009. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.