Jump to content

Hvilken båt er dette, plast, 18fot med vindskjerm.

Zummy

Recommended Posts

Har kjøpt en gammel båt jeg mener er en Herwa. Er det noen her som vet om den virkelig er en Herwa og eventuellt hvilke år de var i produksjon? Har ikke fått den hjem enda, reiser langt Gjøvik-Senja. Er en båt jeg har tenkt å ta godt vare på (må gjøre opp en gjeld til herwa fra jeg var liten og kjørte en til vrak ).

Er på leting etter kalesje og stativ til kalesjen. Festene rundt vindskjermen er der, men resten er vekk. Noen som har gode råd med det?

Takk for all hjelp man måtte få

Sjømann

29_1240804906.jpg

29_1873355901.jpg

Den ligner jo en hel del på en Herwa 16, men etter hva jeg kan se så har de ikke samme antall bordganger og Herwa 16 er 5,05 lang. Det er også mer spring i din båt, Herwa'en er rettere i bordgangene.

30-Herwa%2016-%20Foto.jpg

29. Modell av HERWA 16 fot Familiebåt. Tegnet av Arne Fred. Haug i 1968. Lansert i 1969. Lengde:: 5,02 m, Bredde: 2,05 m, Fribord forut: 0,67 m, Motor: 15-50 HK. Vekt: 380 kg. Antall produsert 290 stk.

http://www.agderkultur.no/Herwa/Side2.htm

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Hei Ingar.

Jeg postet på nytt jeg ikke lenger ville at folk skulle henge seg opp i om det var en Herwa eller ikke. Og om den var 16fot, som synes å gå igjen som et spøkelse straks man har nevnt Herwa.. -se bare selv på den siste etter din posting.

Det hadde altså ingenting med at jeg savnet svar!

Jeg la inn en henvedelse på Båtplassen med lenke til min ny posting her, men den kan vi jo konkludere med ikke var mye vits i, i og med at du har slettet den nye tråden. Når du var så slette glad kunne du vel heller tatt den gammle.

I fremtiden kan du jo heller sjekke opp med brukerne av forumet før du trøkker i vei.

Hjertelig hilsen fra Nordsjøen

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...