Stitch Startet 9.Juli.2008 Del på Facebook Startet 9.Juli.2008 Har en Yamaha 5 hk som er knallhar å få i gir. Tar jeg for hardt i tror jeg girhendelen knekker. Noen tips om hvordan fikse det ? Sitér dette innlegget Mvh Stitch Albin Nova Link to post
Snekker'n Svart 9.Juli.2008 Del på Facebook Svart 9.Juli.2008 På min Yamaha mener jeg det var en sperrefunksjon som gjorde at jeg ikke kunne sette motoren i gear dersom turtallet var for høyt. Kan denne sperren ha hengt seg opp? Ser du om det er noen bevegelige deler som med fordel kan smøres opp? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Stitch Svart 9.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2008 Kan være noe sånt, men jeg kan ikke finne noen bevegelige deler, da må jeg begynne å skru veldig mye fra hverandre. Sitér dette innlegget Mvh Stitch Albin Nova Link to post
Snekker'n Svart 9.Juli.2008 Del på Facebook Svart 9.Juli.2008 Det er en stund siden jeg hadde Yamaha utenbords, så det kan tenkes at jeg husker helt feil. Tror at du kan se sperren dersom du tar av lokket. Mener at den sitter i forbindelse med gasshendelen inne i motoren. En skive-liknende sak som sperrer for gearing over visse turtall. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
La Digue Svart 9.Juli.2008 Del på Facebook Svart 9.Juli.2008 Synes å huske at disse motorene har en tendens til å bli harde å få i gir dersom det er dårlig med smøring på akslingen til girhendelen. Der kan man få sånn aluminium/stål-korrosjon. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Ingar Svart 9.Juli.2008 Del på Facebook Svart 9.Juli.2008 Akslingen smøres via en nippel for fettpresse. (se på undersiden) Har det korrodert seg skikkelig fast må man plukke det fra hverandre. På denne motoren innebærer det at motorblokka må demonteres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.