danmyhr Startet 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2008 Eg har då blitt eigar av eit lite oppussingsobjekt, min første båt :-) Det eg lurar på er kva båttype dette er. Den er 12-13 fot. Er det nokon som har ein gamal brosjyre eller bilder av båttypen? Her er to bilete av båten: Sitér dette innlegget Link to post
danmyhr Svart 13.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 ingen som veit??? Sitér dette innlegget Link to post
danmyhr Svart 20.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Lite svar å få :-) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Da er dert nok ikke noen som vet hvilken fabrikant det er. Kan jo tippe på Selco, eller Trio eller noe slikt Sitér dette innlegget Link to post
EivindBu Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Ser ut som en selco... Men er ikke sikker. Sitér dette innlegget Link to post
danmyhr Svart 21.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Har sett på alle With og Selco-båtane eg har funne, og ingen liknar. Trio har eg ikkje funne på nettet.. Hmm... Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 selco har da slett skrog???? Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Det kan være en Selfa Scorpio. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 (redigert) Det kan vere en tidlig produksjon av en Camo , bygd ved Vik ved Fevik. I tilfellet så er den en bevarigsverdig vetteran . Redigert 21.Juli.2008 av fiskebat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Godt gjort å klare å legge uten båt her uten at noen klarer å si hvor den er produsert og dermed ble dette veldig intresant da den kan vere fra di første produksjonene av speed båter i Norge , 1958- 1960 mulig , og kanskje en forløper til den mere kjente Camo Hurricane , fra Carsten Moen i Grimstad , som hadde ett svært hull i baugen der den tok inn luft som den slapp ut ca midt under båten. Jeg hadde en slik en gang og setene er like og spessielt nedfellingen bak vindskjermen for å legge fra seg ting. http://www.baat.aller.no/baatweb/bm.nsf/0/...2d?OpenDocument Her er trolig en slekkning fra ca 1958-1960 https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17665/kuva.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Suggen (i sundet) Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Ser veldig 70 tallsaktig ut. Libo? Sitér dette innlegget Link to post
danmyhr Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Takkar for mange svar! Har diverre enno ikkje funne båten etter søk på nettet. Linjene i skroget ser vel ikkje typisk 60-70-tals ut? Men skal bli kjekt å få båten på sjøen til våren! Denne båten fekk eg faktisk eit tips av ein kamerat som jobbar på ein båsdunge, det var ein som ikkje hadde tid til å pusse opp, og det hadde ikkje lukkast han å selje eller gi vekk båten (hadde berre lagt ut annonse i lokalavisa, som ikkje kjem til så mange husstandar). Som skrotnissen som eg er, såg eg potensialet og kjørte den heim i hagen min. Sitér dette innlegget Link to post
røyksopp Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 trur det er en herva eller selco. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 En mer eller mindre tidligere bekjent av meg støpte båter. ...Det er kanskje 25-30 år siden, så jeg husker ikke detaljer i designet, men jeg tror de lignet på denne. Ikke husker jeg navn eller etternavn heller på han "bekjente", heller. De ble i såfall lagd i Helgen (Skipsnes/Grønstein) i Telemark. Like ved Nordbukta hvis du er kjent i Telemarkskanalen Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
danmyhr Svart 24.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 Ingen som har ein link til side med info av denne båten evt bilder av ein original? Sitér dette innlegget Link to post
danmyhr Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 Kor stor motor trur dåke er passelig på båten? 30hk? 40hk? Sitér dette innlegget Link to post
Sollitoo Svart 25.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 Jeg har en Baracuda 14 fot, som jeg nå har kjørt hull i, men den hadde jeg en 70 Johnson på, det syns jeg var flyvende morsomt, hadde også på en chopper propell:P Men skal nok se den er på vannet igjen til neste år, rakk ikke ta den i vinter som var, men nå til vinteren har jeg bare denna ny innkjøpte sea ray'en som prosjekt ennå, så da får jeg muligheten.. Sitér dette innlegget Link to post
danmyhr Svart 27.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Blir vel litt mykje med 70hk på ein så liten båt! Er dyrt med påhengs og.. Tenkte 30hk eg, passar lommebok og båt Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Syns 30hk høres fornuftig ut ja, sikkert mer enn nok fart for det skroget. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sollitoo Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 forsterker jo bare bånnplata, og øker gassen jevnt, så går det.. også gi den en liten mipp da bølga tar deg igjen da du bremser opp... Sitér dette innlegget Link to post
danmyhr Svart 29.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2008 Kor raskt kan eg rekna med at båten går med 20hk og 30 hk? Er bra vekt på den. 4 personar sleit med å bere den 15-20 meter. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 29.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2008 Jeg gjetter 25 knop med 30hk og 20 knop med 20hk... Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
danmyhr Svart 31.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2008 Å? Eg hadde då rekna med meir... Hmm... Kanskje den 70hk maskinen er aktuell alikavel Men, men, raskare enn å både symja og ro Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 31.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2008 Båten din er alt for smal bak for en 70 hk motor , prøv å låne en ca 35 hk (2 takter pga vekta) til prøve den med før du kjøper noen større motor . Sitér dette innlegget Link to post
båt123 Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Går nok bra med en 30 hester ville jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.