Jump to content

Mariner 30hk startproblemer, 2004mod

ultra1

Recommended Posts

Hei!

En motor som får bensin i sylindrene og gnist på pluggene skal i hvertfall vise tegn til liv.

Er dette en 2-takter eller en 4-takter?

Har den plutselig fått problemer, og i så fall - har det vært gjort noe med den som kan ha forårsaket dette ?

Siden det er gnist på pluggene tyder det på at elektronikken er i orden, at pluggene er greie nok og at dødmannsknappen er i riktig stilling.

Når du sier at det "er bensin", har du da sjekket at det kommer bensin inn i sylindrene - at pluggene blir fuktige?

Har du prøvd å gi den en liten "intravenøs skjenk" i form av ei lita teskje med oljeblandet bensin (hvis 2-takter) rett i et av plugghullene, sette pluggen i og så prøve å starte?

Kom med litt flere opplysninger, så får du sikkert mange gode råd! Dette finner du ut av!

Er en to-takter. Har sjekket at pluggene blir fuktige.

Spørst om eg må prøve med litt startgass for å få den til å gå?

Skjedde heilt plutselig. Motoren gikk i forrige uke. La den fra meg på en palle, og når eg skulle starte/bruke den i dag var den heilt dau. Byttet plugger og fersk bensin, samt sjekket gnist.

Kan muligens være et problem med forgasseren? noen som vet hvor mange tørn det skal være å stillskruen på forgasseren?

Er en to-takter. Har sjekket at pluggene blir fuktige.

Motoren gikk i forrige uke. La den fra meg på en palle, og når eg skulle starte/bruke den i dag var den heilt dau.

Du sier du la den på en palle. I horisontal stilling bør propellhuset ligge lavere enn motorhodet. Kan muligens ha noe med dette å gjøre. Bare en tanke som slo meg. :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...