ultra1 Startet 9.Juli.2008 Del på Facebook Startet 9.Juli.2008 Hei. Har en 30hk Mariner, 2004mod, som ikkje vil starte. Er både gnist og bensin, og bensinen er heilt ny. Er ikkje tegn til liv, noen som har tips om noke spesielt å sjå etter/måle? Har demontert forgasser å renset denne, ingen forskjel. Plugger er og nye. Hjelp?:) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 9.Juli.2008 Del på Facebook Svart 9.Juli.2008 Hei! En motor som får bensin i sylindrene og gnist på pluggene skal i hvertfall vise tegn til liv. Er dette en 2-takter eller en 4-takter? Har den plutselig fått problemer, og i så fall - har det vært gjort noe med den som kan ha forårsaket dette ? Siden det er gnist på pluggene tyder det på at elektronikken er i orden, at pluggene er greie nok og at dødmannsknappen er i riktig stilling. Når du sier at det "er bensin", har du da sjekket at det kommer bensin inn i sylindrene - at pluggene blir fuktige? Har du prøvd å gi den en liten "intravenøs skjenk" i form av ei lita teskje med oljeblandet bensin (hvis 2-takter) rett i et av plugghullene, sette pluggen i og så prøve å starte? Kom med litt flere opplysninger, så får du sikkert mange gode råd! Dette finner du ut av! Sitér dette innlegget Link to post
ultra1 Svart 9.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2008 Er en to-takter. Har sjekket at pluggene blir fuktige. Spørst om eg må prøve med litt startgass for å få den til å gå? Skjedde heilt plutselig. Motoren gikk i forrige uke. La den fra meg på en palle, og når eg skulle starte/bruke den i dag var den heilt dau. Byttet plugger og fersk bensin, samt sjekket gnist. Kan muligens være et problem med forgasseren? noen som vet hvor mange tørn det skal være å stillskruen på forgasseren? Sitér dette innlegget Link to post
Haakon Svart 10.Juli.2008 Del på Facebook Svart 10.Juli.2008 Hadde problem med min Mariner 40 HK/ 2t at flotøren i forgasseren hang seg opp slik at det rann over med bensin. Skrudde av forgassaren og tømde han for bensin. Etter dette fungerte den fint. Sjekk også bensinfilteret i samme slengen. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.Juli.2008 Del på Facebook Svart 10.Juli.2008 Veldig rart visst det er gnist og pluggene er våte. Har du byttet om på pluggledningene? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 10.Juli.2008 Del på Facebook Svart 10.Juli.2008 Er en to-takter. Har sjekket at pluggene blir fuktige. Motoren gikk i forrige uke. La den fra meg på en palle, og når eg skulle starte/bruke den i dag var den heilt dau. Du sier du la den på en palle. I horisontal stilling bør propellhuset ligge lavere enn motorhodet. Kan muligens ha noe med dette å gjøre. Bare en tanke som slo meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.